AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.680

Oregelbunden pyspunka på nya Pilot Cup däck?

Sida 2 av 2
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Mm, hur man man bevisa det..:/

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Du har köpt däckmonteringen av en firma som inte har marginal att byta en däcksventil inkluderat i kostnaden, därför har du läckage i däckstryck. Det går att som i rubriken undra vad som är fel på det högkvalitativa märket Michelin eller reflektera lite längre och undersöka helheten. Inget är fel i sig.

Auktoriserad montör för däckonline säger inte mycket, mer än att med några knapptryckningar framför en dator kan man göra en hel del.

Det finns "branschstandarder", "normer" och "regler" men i slutändan, om inte däckshandlaren har några marginaler kvar, hur ska han då kunna "bjuda på" en däcksventil?

Seriösa firmor finns det färre och färre utav för det finns tyvärr inte den marignalen kvar för att kunna driva ett långsiktigt företag inom däcksbranschen verkar det som.

Såsom konsument har man ansvaret att placera sina köp där det gynnar seriösa branschaktörer, annars finns de inte kvar.

Sen kan man bara lära av de beslut man gör, för de sker oftast i de omedvetna. Medveten blir man först efter en dialog kring det.

Mvh
Asken
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Pyspunkan har löst sig.

De hävdade att de hade bytt ventiler men det betvivlar jag starkt.

I ena däcket satt en lite byggskruv som jag fick dag två förmodligen, när jag åkte utanför Swedbanks nya skrytbygge i Sundbyberg där de höll på att tömma en container.

Det andra däcket roterade dom ett halvt varv och bytte ventil igen, så får vi hoppas det fungerar nu.

Hur länge håller ett vulkat däck som är lagat med vulkning ?

Bana hög fart är inget att rekommendera då det kan explodera ?

Mi
562
Micro68
325 Touring -09
325 Coupe´ -10
Vulkning ska tåla vanlig körning och håller däckets längd ut.
Om det tål bankörning vet jag ej..men burnouter tål det tydligen då min son har roat sig på egen hand och burna slut på sitt däck lagat med vulkning..
Däcket exploderar inte om det är slanglöst och själva vulkningen är en gummistav i stoppad i hålet med lösningsmedel som gör att det klistras ihop (vulkas) med resten av däcket.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.