|
|
|
|---|---|
|
Vilken är snabbare ? ( helt standard ) Både på ringen å straight line. Nån som prövat? Ferrarin har ju lite mindre hk men borde ju ha betydligt bättre cv värde. Har var helt into en modena men har lite börjat öppna ögonen för en rätt specad m3 Dkg :) | |
| Jag har tyvärr aldrig åkt i en e92 m3:a, men jag har fått åka med några gånger i en 360 modena. De går sjukt bra tycker jag! Om man jämför bilarna på fastestlaps så är faktisk m3:an något snabbare på bana (konstigt nog) och modenan något snabbare i acceleration (men det är bra jämt). Modenan har betydligt bättre vikt/effekt förhållande så varför det är så jämt i acceleration vet jag inte. | |
| En M3 är alltid en M3, men en Ferrari är alltid en Ferrari. Det är något speciellt att äga en Italienska, och något alla biltokar borde få uppleva. Prestanda osv blir betydelselöst i en Ferrari.. | |
|
Tack för svaren :) Iq : modenan du åkt, va den manuell el F1 växellåda? Vad jag förstått är det F1 som gäller :) Mista; exakt, en Ferrari är alltid en Ferrari :) å BMW M s motor/ avgasljud i all ära men inget slår Ferrari ljudet :) Dock är ju service kostnaderna på en modena helt urflippade men de va ju inte frågan ;) |
|
| Jag tror att M3:an tar modenan relativt enkelt. Den var aldrig speciellt snabb, men den låter fantastiskt och är betydligt mer dramatisk. Dessutom lär en manuell väl omhändertagen Modena vara en bra investering. | |
| som tidigare medlemmar skrivit så har ferrarin en helt annan känsla. dock så är det ju som du säger väldigt dyra servicekostnader och när något väl går sönder så blir man nästan rånad rent ut sagt.. har du råd med allt köp ferrarin annars tror jag inte man blir missnöjd i en m3 heller | |
| Jag åkte i en 360 med F1 låda. Snubben som hade den fick för övrigt en spricka på lyktglaset lite senare, det kostade 40K för ett nytt glas.. | |
|
Om det är ljudet du oroar dig för är det bara sätta på ett riktigt race cat system på M3an som kommer låta hästlängder bättre än en Ferrari, det kan jag lova dig..... M3an i original låter inget vidare speciellt men det gör väl inga original BMWs egentligen.... |
|
| Nja...:) en modena med capristo avgas slår nog alla serieproducerade BMW s ...oavsett va d sitter för avgas på BMW n...:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.