AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
2.799

Grattis Jakan, som nu är snabbast i RWD (euro) !

Sida 3 av 3
gu
394
gurr
M5 -95
Länk

Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Grattis till dem alla................... Kul att Teros bil gick så bra första gången ut...... Och jag antar att det är det där eländiga chassiet som ställer till en del av det dåliga greppet...

Ärtans 10:a var aningens oväntad........... KUL........

Stefan, har du funderat?? Jag har tyvärr min egen bil ockuperandes garaget, hmm, troligen nästan hela veckan ut.

En sak är säker att det blir svårt att matcha detta med en gammal 5 serie........ Det är ju bara att sikta på effekt för en 9:a direkt........ Hmm, 1500kg bil... Hur mycket pulver krävs det?? Med dåligt chassie dessutom..

//Jesper
kul att alla börja få till sina bmw nu så dom går som dom ska det är så här det ska vara Bmw Domenans
men jag tycker bmw ska ta över v8 klasen snart också är den inte nån som vill bygga en E39M5 med turbo

Dom 3 B:en---------------
-Bemmer,Brännvin,Brudar-
----M-Power------------
Garett the best a man can get
DC-Hub The-Raven.dns2go.com
WebCam: The-Raven.dns2go.com
FtpServerThe-Raven.dns2go.com
The RavenRacing--
-----------///M
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Cannonball !
Så du menar att Supran inte är en gatbil för att den inte är godkänd av SBP ?
Jag har en bil ståendes i garaget och den är inte godkänd av SBP, men jag tror att den inte klassas som strippbil =)
Och skillnaden mellan att ha mutat sig igenom SBP eller plockat på trimmet efter besiktningen är väl inte stor ?

Ticco !
Varför skulle man inte kunna åka på långresor med Supran ?
Bara för att man har mycket pulver under huven så behöver man inte ligga på fullvarv hela färden !
Kör man lungt så håller den nog lika bra som någon annan bil !

Länk
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Ja, jag har ju inte påstått att det inte går!
Läs Tarzans tråd å kolla vad han jämför, jag skulle inte vilja sitta i Bäckis bil å köra 50-60mil ;)

//Ticco

www.ticco.com
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Asså som jag har förstått det hela då jag läst bilsport om båda bilarna dvs Snålblå och Supramannen
så är Supran en vanlig bil med vanliga säten och sånna saker helt standard inuti förutom buren om det nu var bur , kommer inte ihåg...

medans snålblå ser ut som en dragsterbil med en stol och ingen inredning... sen ser den ju inte så orignal ut som supran gör

slutsats: Supran ser mer ut som en gatbil än Snålblå

det är det enda jag försöker få fram

Länk
Tydligen blir man, som så många gånger förr, tvungen att förklara hur saker och ting ligger till. Det finns två definitioner av ordet "gatbil" som är intressanta:
1. Allt du vågar köra på gatan är en gatbil (Fri tolkning av Mange Gasfot från en artikel i en "Wheels" från kallt 80-tal)
2. En bil godkänd av sbp är en gatbil.

För att besiktigia de flesta snabba bilar som florerar i diskussionen ovan inklusive alla snabba vinkelåttor krävs mycket starköl och tårta, den saken är klar.

Om nu var och en kunde välja sin egen definition och behålla den för sig själv så skulle jag slippa läsa många foruminlägg om detta outsägligt trökiga ämne och därigenom bli en lyckligare människa. Var så gulliga och gör mig den tjänsten!
jo jag tycker också som wrath
att sbr bmw är en dragracing bil supran är ju som en (vanlig) gatbil men inredning och sånt

Dom 3 B:en---------------
-Bemmer,Brännvin,Brudar-
----M-Power------------
Garett the best a man can get
DC-Hub The-Raven.dns2go.com
WebCam: The-Raven.dns2go.com
FtpServerThe-Raven.dns2go.com
The RavenRacing--
-----------///M
Det var nytt rekord. Förra året 10.084@216.6. Förra tävlingen 10.081@233.56 och nu 9.50 med bästa topspeed 246.8 km/h.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.