|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Och fy i satan vad F E T den är. Ursäkta språket, men jag hade inte alls fått den uppfattning från bilderna man sett på nätet. Safirsvart med de svarta 437-fälgarna och svart helläder inredning. Den fullständigt ägde vägen, och såg så mycket mer aggressiv ut än vad E9X M3 gjorde. Den läderbeklädda instrumentbrädan och de grymma stolarna gjorde att bilen kändes mycket mer exklusiv än F3X. Jag blev lite kär! Grattis till er som beställt :) | |
| Såg en gul M4 i Sthlm. Mamma mia! Fet på bilderna och ännu feta IRL! | |
| Var och klämde på nya M3an förra veckan. Måste verkligen säga att den är extremt fet. Stolarna är också riktigt sköna och sportiga. De startade upp den också och den låter inte fel. Ska bli intressant att höra den när motorn är varm och riktigt kul att prova den. Det dröjer några veckor till innan ÅF släpper ut bilarna. | |
|
Mötte en körsbärsröd m3/M4 i Sundbyberg igår. Hann inte se vilken det var. Men den har en jäkla midja med breddningen , lite som en formel bil.. |
|
| var på stcc i Göteborg igår och där fanns både m3 och m4 utställda.. fy satan vilken fet bil... tyckte båda var brutala och grymmt lyckade men måste erkänna att ja fastnade lite mer för m3:an.. dock så bör det nämnas att den är väldiigt dyr.. m4 med den utrustningen den hade gick på 1000 000kr | |
|
Körsbärsröd ? Måste varit någon individuallack i så fall. Om det nu inte var en Melbourneröd metallic 435:a i M-paket ? /Janne |
|
|
Nope en M4 alt M3, med 4 rör bak svarta 19-20". Det var denna färg som på denna M5:a F01:a. Länk |
|
| Satan va läcker färg!:) | |
| Sakhir Orange Metallic! | |
|
Många klagar på ljudet invändigt i bilen. Men idag så var jag på Bilia Göteborg. De har både M3 och M4 inne. En blå M4 var ute och "rastades" lite. Fick kolla lite på den och höra ljudet. Utvändigt är det verkligen inget fel på ljudet tycker jag i alla fall :-) |
|
|
Ok då är jag med, tolkade bara Beolabs namn på färgen att den skulle vara mer röd och inte Sakhir Orange, vilken är mer gul/orange än vad jag tolkar in körsbärsröd, därav min fråga. /Janne |
|
|
Den är ganska röd faktiskt. Försökte bifoga bild. Men lyckades inte. Hur funkar det på detta forum? |
|
| Valencia är mer orange/gul och sakhir mer röd. Sakhir är betydligt snyggare tycker jag. Ett skönt djup. | |
|
Eller om man är lite vågad så kan man välja den här färgen: Länk Länk Fanns i svart också, för den fege ;) Länk Riktigt trevlig, jag känner att fullt läder är ett måste för att särskilja bilen från en vanlig fyra / trea. Sen tycker jag att skillnaden i material, hur bilen är ihopskruvad och den solida känslan som man får i en M5 / M6 är ganska stor. Det är mycket pengar, runt 920 000 i listpris är för mycket för biltypen. Jag kommer ihåg att E46 M3 kostade 525 000 när den kom ut. Nu börjar M4:an på 700 000, utan dubbelkopplingslådan. Värdefallet kommer bli enormt. Länk |
|
| Acey: tur att man kan ta hem en från england då för runt 650.000, utan auto automatlåda förstås. | |
|
Jo, fast skillnaden är ju inte så stor i realiteten. Baspriset skiljer ungefär 40 000 kr. Då har jag inte räknat med kostnad för transport, vagnskada, serviceavtal eller s sämre andrahandsvärde för UK-bilen. Sen så har de brittiska bilarna en generösare standardutrustning med läder, 19" och lite annat gott. Ju mer man lastar på, desto större blir skillnaden men tyvärr har pundkursen gjort att det inte är så lukrativt som det en gång varit. |
|
|
700 tkr plus får man räkna för en M3 från England med vettig spec. Jag har offert på detta men valde istället ett annat alternativ och bil. Räknar man med att bilen ovan kan köpas för cirka 830 tkr och att normalt har en importerad bil cirka 10% lägre värde (en sån här borde ligga bättre till men iaf 5%-8% lägre värde) samt som Acey nämner betydligt högre försäkringskostnad, så är det inte värt att importera den just anser iaf jag. /Anders |
|
| Hur är det med rabatter i England då? I Sverige får man ju ganska hyggliga rabatter. I USA verkar folk bara få någon enstaka tusing i rabatt (dollar). Svårt att se att det är någon större vits att köpa där på sista raden. | |
|
De priser jag skrev ovan är med rabatt i motsvarande storlek som i Sverige, så alltså helt jämförbara priser, men som sagt, för liten skillnad för import med tanke på orsakerna som även Acey skrev ovan. Däremot för ett år sedan så hade motsvarande bil varit cirka 90-100 tkr billigare än idag med hänsyn till valutan. För övrigt får man väldigt mycket bil för motsvarande pengar och M3/M4 har blivit riktigt dyr! /Anders |
|
| Det är ingen tvekan om att det är en dyr bil, men får man så mycket annat med samma prestanda och kvalitet för dessa pengar. Jämför man med förra karossen är det inte så stor skillnad. Bmw själva menar att den mindre prisökningen motsvaras av ytterligare utrustning. Går man så långt tillbaka som e46 är f80 bra mycket dyrare. Men jämför man över så lång tid borde tex 911an ha ökat mer. | |
|
imponerar Länk /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.