|
|
|
|---|---|
|
Hej Har börjat fundera på att byta min f11 520D mot en fabriksny f15 2.5d motorn, och ja skulle gärna vilja att ni som har haft f15 ett tag kanske kan skriva några ord om hur motorn är( eran motor ) hur den är att köra, ljudnivån? Hur är automaten? Interiören? Ja som sagt lite kortfattat. Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! | |
|
Tror att xDrive25d motorn är perfekt för X5. Tillräckligt för dom flesta i vardagen, låg förbrukning och billigare inköp. Tror att den kommer riktigt bra. Youtube Länk |
|
|
Det som slår mig är hur pass mycket mjukare och tystare 40d är jämfört med 30d. Jag hade räknat med att den skulle vara kraftfullare, men jag blev överraskad över hur stor skillnad det faktiskt var mellan motorerna. Jag snittar 0,95 över de första 350 milen. Jag skulle säga att 40d är "pick of the range". Den jobbar perfekt ihop med 8-stegade växellådan. Ljudnivån är också väldigt bra, trots 20"-hjul. Den ligger väldigt nära F11 LCI när det gäller komfort. Det är en fantastik bil, och interiören är på en helt annan nivå jämfört med E70. Den har en bra nivå på tekniska innovationer (LED-strålkastarna är fantastiska) och utan tvekan bäst i klassen. |
|
| Ja det vore intressant att höra om hur X5:an e med den motorn. | |
|
Jag har nu kört min 2014 30d i två och en halv vecka och avverkat ca 300mil. Jag tycker att 30d med sina 258hk och smått galna 560Nm presterar långt över mina förväntningar. Kraft i överflöd finns hela tiden. Jag antar att 40d är än mer imponerande men för mig är 30d hur jäkla grym som helst. En helt fantastisk bil med en makalös drivlina! Om jag av någon outgrundlig anleding någon gång vill ha mer effekt/vridmoment så finns ju trimbox som ger 315hk/680Nm (!!!) för drygt 6000kr, men jag tvivlar på att behovet kommer att infinna sig. Under nästa vecka ska bilen in till Jörgen Sandell på Stockholms bilvård för lackkonservering, fälg, glas, läderimpregnering. Spännande! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.