|
|
|
|---|---|
|
Hejsan alla bmw fantaster, Nu vänder ja mej te er och hoppas nån kan hjälpa mej. Har lite problem med min pärla en 528i touring -99 Det började för två veckor sen, på väg hem från jobbet så stanna ja för ett röd ljus. När jag skulle iväg så fanns absolut inget botten vrid, var som hälften av alla hästarna var borta. Började felsöka när ja kom hem och gick igenom alla vakuum slangarna och de var hela, sen så gjorde jag en fel kods läsning och fick felkoder på luftmasse mätaren och P0325 och P0330 (Knack sensorerna) Byte luftmasse mätaren veckan där på, och bilen vart bättre koden för luftmasse mätaren försvann. Fast bilen gick inte fortfarande helt bra , tänkte att ja testar och byter knack sensorerna med då. Köpte hem nya efter numret på original sensorerna och byte dom. (Drog dom med moment) Felkoden försvann inte för det, Så mätte på kontakten från datorn te knack sensorerna och där hade ja 2,5volt. Kollade också om ja hade något Spännings fall över sensorerna fortfarande 2,5 volt. Kontrollerade om kabeln var skadad från sensorerna och från dator vilket ja inte kunde se någon skada. Så nu undrar ja om någon har råkat ur för samma mysko fel? Här är en bild på koderna jag har kvar Länk Ber om ursäkt för bildens läge ;) Tack i förhand! Mvh Erik | |
| Fikk også felkod på Knack sensorerna på min gamle bil 528 e39 og bilen gikk dårlig,bytte dom men (carsoft)felkod var kvar,felet på min var katalysatorn, så jeg tror det var en bug i carsoft programmet. | |
|
Okeej, för det skumma är att bilen går bra tills den kommer upp i temp, De är då den blir orkeslös. Hade du samma fenomen också ? Hur var katalysatorn trasig ? innandömet lossnat i den ? Mvh Erik |
|
|
Uppdatering! Hejsan alla! Var inne hos bmw i lkpg efter en diskussion om att min felkodsläsare var tokig, och de påstod att den måste vissa fel.. Så Jag åkte in till dom och dom kopplade upp bilen på deras dator och fick samma fel kod. Dom hade aldrig bytt några knack sensorer innan och inte haft någon bil inne med dom koderna. Har ja verkligen så ovanligt fel? ingen annan som råkat ut för detta? Har gjort lite avläsningar med min läsare och sett att jag får knack signaler upp till ca 3500, sen så blire som en hackning i gaspådraget och bilen blir långsammare samt koderna kommer. Men håller ja mej under 3500 så går bilen normalt så länge koderna är raderade från datorn. Sen har ja sett att mitt knock sensor adaptation värde är 0000. Är detta normalt? Borde ja inte ha ett värde där ? Mvh Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.