AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.875

M-performance pack synligt i VIN eller ej?

Pe
35
Per Sällström
120d-2015 m-performance edition
Hej!

Beställde min nya 120d med performance uppgraderingen men hur vet jag att sen faktiskt är levererad?

Svårt att se om laddluftkylaren är större utan referens och kör jag vindecodern syns den inte men det kanske den inte skall??? Någon som vet? Performancepacket skall bestå av kyl plus Box eller möjligen bara mjukvara. Jag misstror absolut inte säljaren men är nyfiken eftersom det inte är helt lätt att verifiera.

Sjukt trevlig bil är det hur som helst !!!

Med vänlig hälsning, Per
M Peformance eftermonteras, så det syns inte i listan.

Mvh Stephan
Pe
35
Per Sällström
Tack!

Misstänkte det.

Med vänlig hälsning, Per
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Du ska få papper från BMW Sverige som intygar att motoreffekten är höjd på bilen (vilket du sedan använder för regbesiktning). Om bilen redan är regbesiktigad borde du kunna se den höjda effekten i regbeviset på bilen.

Eftersom själva effekthöjningen är mest mjukvara är det svårt att visuellt bekräfta att något har hänt.
CR
428
CRF_Niklas
Bmw 118iA M-Sport H/K ACC -16
Eftersom dom byter ut intercooler och motorstyrdon borde du ju få med dom gamla delarna eftersom du köpt nya och dom gamla har du ju redan betalat för. Så be om att få med dom i lådan som kitet kom i.
Visa användare
220
Gustav Busch
125i Cabrio -10 - Sommar
320i Touring -07 - Vinter
Byter dom verkligen ut hela motorstyrdonet? Känns onödigt och dyrt...

Mvh // Gustav Busch – Länk till bilblogg
Pe
35
Per Sällström
Jag tror inte de byts i Sverige och faktiskt inte heller att de byts på en helt ny bil utan den byggs nog "rätt" från början men det finns ju en potentiell förlust i att inte eftermontera, dock tillkommer det säkert en montering som förhoppningsvis är 0 nu.

Med vänlig hälsning, Per
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.