|
|
|
|---|---|
|
Hej Är intresserad av en billigare bil, tycker denna e90a har fin spec.: Länk Dock har den gått ca 35000 mil, så jag undrar vågar man köpa en sådan bil som gått så långt? N52B25, hur pass hållbara är dessa motorer? Med 35000 mil på 8 år (4375 mil/år) är det antagligen mycket långkörning på landsväg vilket iofs är lindrigt slitagmässigt för motorn. Tacksam för hjälp, tips och synpunkter! /Johannes | |
|
2 av mina bilar jag sålt, hade gått drygt 40000 mil, en 520-97 och en 323Ci-00. Motorerna var det ingen fara med, men en del slitage i drivlinan får man räkna med. Största problemet jag hade var att de rostade som sjutton, nyare BMW verkar inte ha det problemet. BMW CS #5206 |
|
|
Ser kalas ut och viktigast är att service är skött och det verkar den vara. Hade inte varit rädd för att köpa den och i absolut värsta fall om oturen skulle vara framme ang motorn, så är där utrymme för att slänga i en ny motor också är du på en vettig peng ändå. |
|
|
falsterbo! Det är möjligt, men mina nuvarande BMW har ingen rost alls, trots att de börjar bli lite till åren, mina tidigare hade rostat rejält vid den tiden. BMW CS #5206 |
|
|
Priset var ju helt klart attraktivt, såg tom finare ut att kunna vara finare än min 06:a som rullat 8000mil! (90% sommarmil). xD Tycker E90 ser lite seriösare byggda ut i dörrarna än tex E46 så någon "kosmetisk rost" borde man ju inte lida av i samma utsträckning. Kanske börjar bli dags att kika lite på grejer som vattenpump, oljepump, generator osv som jag > antar < inte ligger under någon ordinarie service. Sitter väl även någon form av hydrauliska ventillyftare som borde bli ledsna någongång i livet. Och Vanos förstås.. och Valvetronic.. och.. Lite info om motorn och vilka andra modeller som har lika: Länk Allmän info om N52: Länk Valvetronic: (känns lite creepy faktiskt.. hehe) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.