|
|
|
|---|---|
|
Har hittat "febi bilstein" vipparmar billigt. Någon här som vet om de är av bra kvalitet ? Ca 140 kr st. Bmw tar ca 370 kr st ! Billy aka Fantômas | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Men då är det ju nästan rea hos BMW ju! :-) I augusti förra året kostade de 446 SEK / styck. Jag behövde nya till min M30B35 motor och det är ju exakt samma vipparmar till M10-motorerna (till och med samma reservdelsnummer) Länk De vipparmar som Motornord säljer är Febi, och med allra största sannolikhet är det även Febi som Enem säljer. Så det tycker jag är indikationer på att det är bra vipparmar, och jag har inte läst något direkt negativt om dessa. Själv fick jag tyvärr vipparmar av märket LASO monterade i min motor och de verkade vara av sämre kvalitet (nyrenoverad motor, ny kamaxel, korrekt inställt ventilspel och tyvärr så går två vipparmar av efter bara tre år). De vipparmar som anses vara de bästa är BMW's egna. Men de är dyra. Men de ska tydligen ha den bästa gjutkvaliten - vilket vad jag förstår är helt avgörande för hur bra de håller. Till slut blev det dock att jag köpte förstärkta vippor från Ireland Engineering i USA. Priset hamnade mittemellan BMW och Febi. Funderade på BMW men eftersom leveranstiden uppskattades mellan några dagar och flera veckor (de hade enorma inkörningsproblem med sitt nya lagersystem vid denna tiden) så försvann den största moroten att köpa från BMW (dvs att de normalt sett kan leverera inom 1-2 dagar). |
|
Ok bra info där... Som sagt man blir ju lite skeptisk då de är så billiga.. Ska nog prova dom tror jag. Billy aka Fantômas |
|
|
Lite input för att göra allt omständigt för dig (skämt). Jag köpte och fick vipparmar till min på MN(febi)...skickade tillbaka dessa efter att jag läst att det är några som råkat ut för haverier på Febi vipparmar.. Nu minns jag inte varför dessa gick av, KAN ha att göra med att det var trimmade/modifierade maskiner främst...tål inte högre varvtal kanske? Beställde från USA och IE vipparmar jag med till slut :) Mvh Janne. |
|
|
Ja...blev lite sent svar, så du Billy har antagligen köpt prylarna för länge sen.. Är nog inga problem att montera Febi vipparmar om man inte ska trimma motorn. Mvh Janne. |
|
|
Har inte köpt något än.. Ska väl åtminstånde köra men ngn trimmkam. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.