|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har bytt motor i en 320 kaross och satt i en 328 motor istället. Motorn har jag fått igång och allt lirar (efter mycket pill) Går klockrent och inga felkoder, förutom 1 jävel! "D6-Signal Speed Not Present" Heter den, Den felkoden reducerar motorvarvet till runt 5000. Och hittat att det är en givare i diffen som visar bl.a hastighet. Och även att kanske abs givarna kan vara boven till felkoden. Denna felkod går att ta bort. och står man still och gasar varvar den fullt samt om man testkör går det ca 1 km med "normalt" varvstopp, sen stryper den ner varvtalet till 5k. Det enda som är bytt är motorn, alltså sitter det ännu 320 växellåda samt Diff! Nu till frågan: kan felkoden vara pga av att det sitter 320 diff i? För det är ju en högre utväxling i den och kanske att det gör så DME boxen får pippi och tror att det är något fel? Tror ni att felkoden försvinner om jag byter diff samt drivaxlar? Eller passar diffen med 320ns kardan föresten? Tacksam för svar MVH Per Hansson | |
|
Är det din 92:a det handlar om så gissar jag på att det inte fanns såna givare på den diffen. Så det enklaste, om det passar, borde vara att sätta i den nyare givaren i den diffen och se om det funkar sen. ///BMW - Was sonst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.