AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
3.682

BMW x5 som Drag bil

Hej.

Går i köptankar nu och behöver en bil som är rätt rymlig och får dra minst 2200kg då jag behöver kunna dra en 940 (1470kg) på trailer bakom. Självklart med BE kort då dvs.

Och då automat verkar mest poppis finns knappt några manuella inom rätt prisklass vill helst inte lägga me än 80 000 på bilen.

Men hur är det med automat har läst flera som ha problem och att dessa lådor inte håller för att dra tung last bakom, stämmer verkligen detta? inget bestämt om det bli en diesel eller bensin men troligen en besnin pga av skatten och inte spec många mil per år 1500mil kanske.

har kollat lite på merca ml270 men nä, sen Landrover Discovery men dessa kostar på tok för mycket för en fräsh.

så X5an gillar jag verkligen men ska man våga köpa sig en automat eller ej?
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Drar häst med min och jag har inte märkt något "konstigt". Bilen är uppe i 22 000 mil nu.

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

-M
257
-Martin-
2010 X5 35d M-sport
Min E70 diesel drar rejält överlastad enaxlad släpkärra med bergkross över sand och sten hur galant som helst. Och fyrhjulsdriften går in där det behövs utan att man knappt märker det. Vad gäller överhettning behöver man i de flesta fall inte vara orolig pga oljekylningen.
gn
58
gnisten83
X5 30d -14
Drar en 2tons släp med min när jag har min Jeep CJ5(1440kg) med på träffar utan problem, den stannar ofta på 5an, iaf om de är de minsta motlut
Hej :) hadde visst missat denna tråd lite :P

Det blev faktiskt en X5a e70 dvs en 09a med en Diesel 3L 6an ^^

Helt klart nöjd och trots sin storlek har jag fått ner den på 0.89 med 5pers i bilen mellan sveg-östersund ca 18mil :D

har även dragit en biltrailer med en 940 på och detta märktes inte spec mycket :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.