|
|
|
|---|---|
|
Har nyss skaffat en 523iA -98. Kört ca 75 mil helt ok, men nu senaste veckan har bilen tappat orken. Vid försiktig körning på låga varv går det bra, men vid acceleration och häftiga gaspådrag tappar motorn orken och ett starkt brummande ljud hörs, tills jag släpper upp gasen igen. Vad kan det vara för fel? Datorsökning visar inga felkoder. Tacksam för svar. Sven Öberg | |
|
Vad felsöker du med för program? Min bil: Länk |
|
|
Felsökningen är gjord på en mindre verkstad men inga felkoder upptäcktes. Andra BMW-ägare som haft liknande problem får dessa tips sprucket insugsmembran fel på katalysatorn fel hos bränslepumpen Vad tror du?+ |
|
|
Kan vara igensatt bränslefilter! Kan också vara dålig soppapump... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Eller kamaxelgivare. Fast då borde diagnosen lämna felkod. Jag har iofs varit med om på min egna bil att "allmänna" diagnosprogram inte hittar alla felkoder. När jag sen kopplade in min BMW scanner eller INPA så kom felkoden. Kontrollera insugsbälgarna om du har några torrsprickor. Vanligt fel. Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.