|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Då jag skulle kolla oljenivå på min 316 öppnades inte huven då jag drog i huvlåsspaken i kupén. Höger sidas lås öppnas men vänster sitter fortfarande fast. Har försökt att dra i spaken samtidigt som en "assistent" drar huven uppåt men icke. Demonterade njurarna för att peta upp låset men kommer ändå inte åt. Har sett flera trådar här som handlar om motorhuvar i baklås men tycker inte de stämmer in på mitt problem. Hur Finns det något annat jag kan försöka med? Tacksam för svar. / | |
|
Hej Testade assistenten att även trycka ner huven (ganska kraftigt) för att sedan testa upp? Det brukade funka när man jobbade som bilmek och det var ofta kärvande huvar! Lycka till |
|
|
Har precis åtgärdat huvlåset på min 740 i helgen. Fick upp huven men var då tvungen att dra i spaken som vanligt och gå fram och spärra upp första steget för att sen gå tillbaka och dra i spaken igen och då först gick den upp. Borrat upp låset, rengjort och böjde en fjäder. Nysmörjd nu och öppnar och stänger perfekt. Nu har ju du e46 men de bör inte vara så stor skillnad. Kan vara vajern som bråkar också. |
|
|
Hallå igen! Tackar för svaren. Försökte med era förslag men tyvärr utan resultat. Det blev till att skruva loss hela låstappen . Som tur var kom jag åt genom vänster njure. Så nu är huven öppen! :-) Ska se om jag måste spänna wiren lite innan jag återmonterar tappen. / |
|
|
Skönt att de löste sig. Glömde nämna vägen via njurarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.