AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.445

Repad instrumentbräda F11 vid rutbyte hos BMW

jo
509
jonte520d
BMW 330e xDrive LCI- 2023

Hej!
Lämnade in min f11 hos min BMW åf för byte av vindrutan, (vill ej skriva vilken återförsäljare).

Vid hämtning satte mig i bilen så ser jag ett stort j"vla hack ovanför naven på instrumentbrädan. Och jag är 110% säker att den inte fanns där innan jag lämnade in bilen. Jag har tom en bild hur det var innan jag lämnade in den oss dom. Jag misstänker att de lagt något verktyg där på och sedan kommit emot så att det skarpats ett stor hack.

Så jag pratade med chefen på åf och han sa att han skulle återkomma på måndag ( imorgon) efter att han pratat med den ansvariga .

Hur skulle ni agera?

Skulle ni be dom byta ut hela instumentbrädan
He
336
Henke77
520xd,IE Touring, 2019
i3s- 2018

Jag hade liknande, men då var det a-stolpen och den fick de byta.
Självklart skall de byta!
bm
184
bmw330xd
330XD Sedan -07
Tjena jonte520d hur gick det med repan?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Svårt att sia om hur det blir i ett sånt här fall. Repor på stora delar kan bli oskäligt dyrt att byta, så ibland tvingas man leva med dem och bli kompenserad på andra sätt.

Kan du inte lägga upp en bild på repan? Och informera oss gärna hur deras ståndpunkt i det hela är. Oftast tycker jag många reagerar med att "det kan inte vara vi som orsakat det" men sen efter ett tag kryper de till korset.
jo
509
jonte520d
BMW 330e xDrive LCI- 2023

Tjena tjena ,sorry för dålig uppdatering.

Bilen ska in i morgon för lagning , får väll se hur slutresultatet blir. För det är inte enkelt att laga en instrumentbräda.

Här får ni en usel iphone bild , det syns knappt på bild men i verkligheten är det mycket värre. Länk

Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.