AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.408

Rost baklucka 520D 2010års modell

la
376
lappen525
520D Touring -10
Har inte haft min bil så länge och som ni alla vet blir man hemmablind när man ska köpa en bil och jag upptäckte inte rostbubblorna när jag kollade på den.

Förra ägaren har troligtvis p.g.a okunskap inte vetat om garantin som finns utan har fyllt igen några av bubblorna med ett färgstift.
Några av bubblorna är fortfarande orörda men tror ni att Bmw kan neka att åtgärda rosten eftersom förra ägaren varit där och pillat?

Har redan pratat med försäljaren men han nekar mig hjälp med motiveringen att bilen är begagnad.
tr
210
tremolo
535d E60 -07
Jag upptäckte inte heller rosten förrän jag väl köpt bilen. Trodde inte att BMW rostade så pass lätt. Ack så fel man kan ha.

På min E46, visserligen en 05a men ändå 12 års rostskydd så accepterade de rostbubblor bakskärm och rost i falsen på ena framdörren. Rosten i bakskärmen blästrades bort och framdörren byttes. Detta var visserligen helt orörda skador.

När jag 1 år senare upptäckte mer ytrost i underredet och att galvaniseringen lossade på framskärmskanterna åkte jag in igen. Då nekade de dessvärre att fixa det.
De hänvisade till lackgarantin som på min var 3 år. Och att rostskyddsgarantin gäller bara genomrostning.

Detta uppfattar jag som att de tog första gången på goodwill. Och sen ville de inte göra mer, trots mer återkommande rost.

Jag tycker ändå du kan göra ett försök med BMW.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.