|
|
|
|---|---|
|
Tjenare Vill få mer kraft i min 545i -04 och kollat runt lite på chip/mappning Har läst att man oftast inte får ut speciellt mycket när det gäller sugmotor men kontaktade pitstop.se och frågade hur mycket han kunde få ur min bil .. 370hk och 490nm en ökning på 37hk och 40nm . Är detta möjligt ? någon här som har erfarenhet av detta ämne.. Mvh | |
|
Pitstop är riktigt bra och kunniga att göra med. De berättar ärligt vad som görs och hur de gör. Du får vara med under processen och se allt om du så önskar. Väljer du att rototesta din bil kommer du med största sannolikhet att få riktigt fina kurvor. :) Mvh Sahi |
|
| Jag har också goda erfarenhet av PitStop fast det låter mycket med 10% på en sugmotor. | |
|
Han har mappat mina bilar genom åren och jag är dödsnöjd. 525da lci 530da Kompisar som gått på min rekommendation där pitstop mappar är: 325ia 335ia 535ia 535da Det resultat, den supporten och omhändertagandet hittar du inte någon annanstans tyvärr. |
|
|
Att det inte ger någon större skillnad på icke-överladdade bensinbilar är välkänt. Det betyder inte att PitStop inte är kompetenta men undvik effektökning så håller grejorna optimalt. Mvh Asken |
|
|
Vad säger försäkringsbolagen om detta? Är det ngn som har fått problem? Mvh |
|
|
Ingenting så länge de inte kan bevisa att en olycka orsakats av effektökningen (vilket är extremt ovanligt). Däremot upphör förstås all form av maskinskadeförsäkring men den är inte aktuell på så gamla bilar ändå. ------- //Lövet |
|
|
Okej. Kör en 320d-12 Chippa eller inte? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.