|
|
|
|---|---|
|
Hej, har försökt leta efter likadant problem utan att hitta... Svärfars 520i 2001 Sedan E39 har åter problem: Innerbelysningen i bagage är mörk (lampa hel), varken centrallåset eller elektriska öppningen fungerar i bagage, måste låsa upp o öppna med nyckel. Lampa o säkringar är hela vad jag ser Någon som vet vad det kan vara? Skyltbelysningen fungerar i vart fall, men inget annat. Ja just ja, Instrumenteringen indikerar öppen lucka! /Rikard | |
| Kolla så att det inte är något kabelbrott i luckan eller däromkring. | |
|
Det verkar det inte vara. Har kollat så gott det går. Kan det vara i förardörren? Med tanke på att allt har med centrallåset att göra? För lampan är väl också kopplad till centrallåset? /Rikard |
|
|
Fixa fram ett elschema så du kan se hur moduler mm. är kopplade. Det är förhoppningsvis en skitsak som bråkar men man vet aldrig. |
|
|
Det sitter väl en Micro brytare någonstans vid låset som indikerar öppet eller stängt den kanske du kan mäta på. Du måste nog mäta med voltmeter och inte bara titta visuellt när det gäller kablarna. Kanske ohm mäta för att hitta avbrott. Lycka till.. |
|
| Hej rille66,har fått samma fel på min bagagelucka,löste det sig för dig och vad var det för fel isåfall ? | |
| Kabeln till bagageluckan var det, trots att jag kollat den tidigt... | |
| Ok,fick du byta den eller kan man dra ut den o skarva ? | |
| Dra ut o skarva funkade | |
|
Tack för svar,ska kolla det :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.