|
|
|
|---|---|
|
Hej! P.g.a att det varit mkt bilinbrott och liknande i mitt område på sistonde så är man ju lite orolig, så igår kväll så tog jag och slog in en låskod på färddatorn... sen måste jag gjort något fel, för helt plötsligt så ljuder ett larm, som larmar med tutan.. har också ett Defa 803x larm, men det var alltså inte detta larm som tjöt.. Är det så att det är ett inbyggt larm i OBC´n? Blev väldigt förvånad.. Måste också skriva av mig lite ilska, såg igår en ca 4-5 cm lång vit repa på min förardörr... jag har inte använt bilen på en vecka, den har stått på samma ställe hela tiden.. men bredvid mig så är det en vit Huyndai... Morr! Min gissning är ju naturligtvis att idioten slängt upp dörren i sidan på mig.. har ringt VV nu, fått namn och adress... ska dit idag och skälla... får se om det blir något.. Iaf, till frågan; jag tittade på hans dörr, men såg inget grönt i hans lack.. är det möjligt att det bara var hans färg som skavdes in i min bumse och inte tvärtom? | |
|
Det finns en startspärr plus larm till huvöppning på alla BMW från 83-84 med den "stora" färddatorn bara att knappa in valfri kod läs mer i instruktionsboken. MVH Stephan |
|
|
Ah, boken är på tyska.. :) Hmm.. Är det alltså bara larm för huvöppningen? |
|
|
SunKi: åk till närmaste BMWhandlare och shoppa en svensk instruktionsbok, väl värda penagr... Asken |
|
|
Här kan du läsa hur OBC:n funkar. Länk Mvh. Micke Olsson |
|
| Tack, det var bra läsning :) | |
|
sanning med modifikation. Lyfter du på baksätet så ska larmet också gå ifall du har code påslaget... i 7 serien i alla fall |
|
|
Aha, det är det den brytaren är till för under sätet. Jag trodde den var till larmet men har inte lyckats få det att tuta den vägen. Måste kollas. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Har lyft baksätet på min E34a när jag glömt startspärrskoden utan att larmet gick igång. Enligt instruktionsboken till 1994 års E32 står det att motorhuv,radio,och startförsök är det som övervakas. MVH Stephan |
|
| har oxå undrat över vad brytaren under baksätet är till för.....skriv gärna om ni konstaterat funktionen för den... | |
| Hmm.. iså fall har jag ingen aning om vad den lilla brytaren är till för, värkar vara en idiot konstruktion eftersom om man kan bryta strömmen till bilen för att nolla code, så har ju hela systemet misslyckats.. | |
|
Låt er inte luras av skräplarmet i färddatorn. Det tar ungefär lika lång tid att koppla ur larmet som att koda av larmet på vanligt vis. Men det håller den mindre smarta tjuven borta i alla fall. M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.