|
|
|
|---|---|
|
Någon som fixat så att framblinkersarna lyser konstant, men blinkar när dom ska blinka? Jag provade nyss, gjorde som endel sa och klippte jorden på blinkersen och drog den till + på pos ljuset, nu är problemet att de lyser konstant? den blinkar aldrig.. kan 0 om bilar och el överhuvudtaget och tänkte be om lite hjälp hära :d | |
|
På min tidigare E34 jag monterade lampbållare till USA-utförande på blinkersen (trepolig BMW original) och kopplade så att den glödde ihop med parkljuset. Skicka ett PM om du vill köpa dem! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Tack för svar! men är inte ute efter en liten glödning, vill ha att den rent av lyser | |
|
drog pos ljusets + till blinkersens - och nu lyser alla blinkers runt om?! framblinkersarna lyser 100% och släcks då de blinkar, dom andra ligger och glöder typ 30% och när jag blinkar tänds dom helt, vafan är detta? :p |
|
|
Framblinkers + --> kopplas till positionsljus + Framblinkers - --> kopplas till sidoblinkers + Med positionsljus tänt och blinkers släckt får du + till framblinker från positionsljus och - från sidoblinkers - men strömmen går genom sidoblinkerslampan utan att den lampan lyser. Med poistionsljus tänt och tänd blinkers får du + från positionsljus och + från sidoblinkers vilket gör att framblinkers slocknar. Denna koppling medför att framblinkersen slocknar när de andra tänds så det blinkar i "otakt". Detta fungerar för jag har tidigare kopplat exakt så själv fast tvärtom, alltså så sidoblinkersen lyste med positionsljuset. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.