AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.978

Glödning framblinkers e34

ro
80
robinostrom
Bmw e34
sedan 525i -94
Någon som fixat så att framblinkersarna lyser konstant, men blinkar när dom ska blinka?
Jag provade nyss, gjorde som endel sa och klippte jorden på blinkersen och drog den till + på pos ljuset, nu är problemet att de lyser konstant? den blinkar aldrig.. kan 0 om bilar och el överhuvudtaget och tänkte be om lite hjälp hära :d
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
På min tidigare E34 jag monterade lampbållare till USA-utförande på blinkersen (trepolig BMW original) och kopplade så att den glödde ihop med parkljuset.

Skicka ett PM om du vill köpa dem!

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
ro
80
robinostrom
Bmw e34
sedan 525i -94
Tack för svar! men är inte ute efter en liten glödning, vill ha att den rent av lyser
ro
80
robinostrom
Bmw e34
sedan 525i -94
drog pos ljusets + till blinkersens - och nu lyser alla blinkers runt om?! framblinkersarna lyser 100% och släcks då de blinkar, dom andra ligger och glöder typ 30% och när jag blinkar tänds dom helt, vafan är detta? :p
Th
696
TheBear89
320i -01 (E46)
320Ci -01 (E46)
325xi -02 (E46)
X5 40d -13 (E70)
Framblinkers + --> kopplas till positionsljus +
Framblinkers - --> kopplas till sidoblinkers +

Med positionsljus tänt och blinkers släckt får du + till framblinker från positionsljus och - från sidoblinkers - men strömmen går genom sidoblinkerslampan utan att den lampan lyser.
Med poistionsljus tänt och tänd blinkers får du + från positionsljus och + från sidoblinkers vilket gör att framblinkers slocknar.
Denna koppling medför att framblinkersen slocknar när de andra tänds så det blinkar i "otakt".

Detta fungerar för jag har tidigare kopplat exakt så själv fast tvärtom, alltså så sidoblinkersen lyste med positionsljuset.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.