AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.525

Chippad 320d e91 felsäkert läge?

Visa användare
18
Aadm
320Da Touring -2009
Hej!

Har nu länge gått och funderat vad som kan va orsaken till ett problem som uppkom efter jag chippade bilen min. Det är en 320da -09 177hk original som vi chippade på dahlbäcks, men efter det så har den gått in i felsäkert läge och varnat för motor/växellådsfel?! Detta har bara uppkommit när man kört en längre sträcka på sisådär 15mil och när man trycker på ordentligt. Då är det bara att stänga av bilen och starta igen så går den att köra och inga varningar eller liknande visas på displayen.

Har ej kunnat "tvinga" fram det genom att trycka fullgas på 6ans växel eller liknande utan det händer bara när man åkt långt. Kör man lugnt längre sträckor så är det inga problem. Trodde själv att det var för mycket vrid efter optimeringen då den har något momentlås och på så sätt går in i felsäkert. Men var in och ställde ner chippet och problemet uppstod igen efter en långkörning.

Jag hörde av en kille på mantorp under BOS-träffen har haft/har samma problem, så jag skriver ut här och ser om det finns fler och möjligtvis någon lösning till detta?

//Adam
sa
144
sahi
435d GC -beställd
Tjena,

Box eller mappad styrenhet?

Mvh
Sahi
Visa användare
18
Aadm
320Da Touring -2009
Det är en mappad styrenhet.
//Adam
sa
144
sahi
435d GC -beställd
Skumt.. Har du pratat med de som mappade bilen och kollat om det är någon parameter i filen som kanske är lite felaktig? Samt om de kan prova lägga i en annan fil åt dig för att prova?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.