|
|
|
|---|---|
|
Köpte bilen på vintern, värme paketet funkar kalas. men AC funkar inte alls. är detta vanligt fel? mina gammla E34,E36 och E39:or har AC nästan alltid fungerat, utom på en E34 där det var läkage. så något jag kan fixa eller kolla upp själv innan jag börjar lämna in bilen? tack på förhand. MvH Niclas | |
|
Hej, Hade problem men vår 325 förra sommaren och där var det fel på Kondensorn, Hade hål i den tydligen, Börja kolla där |
|
|
Kan vara så enkelt att gasnivån är lite låg och då kopplar inte kompressorn in. Jag har gjort två ac-servicar hos Vianor och en gång hos Toyota och alla tre gångerna har det räckt med att fylla på gas och olja (de hade en helautomatisk maskin som skötte allt från läckagekontroll/trycktest, vacuumsugning/tömning av gas och olja samt påfyllning av ny gas, olja och spårmedel). Kostade 995kr alla tre gångerna. Fördelen med Vianor (Halmstad i mitt fall) var att de sa att om systemet läckte (vilket maskinen upptäcker rätt tidigt) skulle de avbryta processen och inte ta betalt för påbörjat arbete vilket andra verkstäder skulle ta över 500kr för "felsökningen". Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.