AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
603

Låscylinder...

Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
...på förarsidan och passagerarsidan..Hur får jag loss dom? elhissar och annat ivägen. Någon med erfarenhet?

Länk

Söker Hardtop!!
Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
Kom igen..

Länk

Söker Hardtop!!
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Jag har bytt låscylinder på en E30 en gång, det var iofs några år sedan men jag tror att jag gjorde så här: Ta bort dörrsidan, vik ner plasten (fuktspärren) som sitter mellan dörren och dörrsidan, in med handen (trångt) och leta på låscylindern. Om jag inte minns fel så finns det en "mutter" där, så det är bara att lossa den och ta ur låscylindern utåt.

Gick beskrivningen att förstå?
Om jag har skrivit nåt fel så kan väl någon påpeka det, det var ju som sagt nåra år sedan jag gjorde det.
Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
Lossa muttern med handen...?? Vad sitter fast i låscylindern? Sladdar ? Stag ? Tack för hjälpen hittils..

Länk

Söker Hardtop!!
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Ja eller nåt verktyg om den sitter hårt, tror jag fick lossa med polygrip. Det sitter inte fast några sladdar i låscylindern, det sitter ett litet stag på den som petar till en microbrytare (det var det staget som hade gått av på min, då centrallåset inte fungerade från förarsidan). Det är ett kort stag ca:en cm, så det är inga problem att lirka ut när du har fått loss "muttern".
Lycka till och du ser säkert bättre vad som ska göras när du har tagit bort dörrsidan.
Deliq
>ChristianF
Ingen mutter på sena E30
Låscylindern sitter fast med ett C-format fjäderbleck.
In med fingrarna och dra det i sidled, så lossnar låscylindern och sen är det bara att lirka ut den.

M V H // Deliq

*** Var glad så länge du lever - sen är det försent ***
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.