AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.896

Död E90 Bmw 320i 2005a, får ingen gnista

fl
8
flugan84
320i -05
Sambon lånade bilen en dag och allt gick som på räls till jobbet, när hon skulle köra hem på eftermiddagen dog bilen vid en stoppskylt, efter det gick motorn aldrig igång.
Vi har provat att ladda batteriet utan framgång, allt ser normalt ut inne i bilen men motorn drar aldrig igång, vi har även testat starta bilen med startkablar samt externt batteri.
Vi har gjort ett kompressionsprov då sambons bror som är mekaniker trodde motorn gett upp, men resultatet visade över 10 på samtliga cylindrar.
Idag testade jag att koppla loss batteriet för att se om det kunde göra någon skillnad men tyvärr till ingen nytta. Av någon anledning tror vi gnistan uteblir, men har ingen aning om var problemet ligger.
Jag testade torque PRO appen igår, men den visade bara ett fel under pending p0339 som kan vara rätt många saker.
Är det någon som har tips på hur jag kan gå vidare i felsökningen?
Mi
562
Micro68
325 Touring -09
325 Coupe´ -10
Det är ingen starspärr som har hoppat i måntro ?
Prova med en annan nyckel om du har.
fl
8
flugan84
320i -05
Jag har testat med två olika med samma resultat tyvärr.
Mi
562
Micro68
325 Touring -09
325 Coupe´ -10
Frugan fick inte igång bilen (E60) när hon skulle åka hem från jobbet en dag , efter mycket om o men så startade den och hon tog sig hem.
Väl hemma konstaterade jag att det var dags för batteribyte ,men efter bytet startade den inte i alla fall med hennes nyckel.
Läste ur felkoder mm , och där stod det att stöldskyddet hade gått i pga. misstänkt stöld.
När jag plockat bort alla felkoder så startade bilen igen med hennes nyckel.
Därav att jag frågade om du testat annan nyckel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.