|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, nu är det så att jag är nybliven ägare av en E39 523i och har en del småfix att göra på den. Ett problem jag har är att dörrlisterna är målade (troligtvis av någon tidigare ägare själv) och en del av färgen har släppt, de är vit/gråprickiga av stenskott. Länk Länk Har då funderingar på om det går att måla om dessa på något bra hållbart sätt? Vad ska jag använda för färg? vanlig sprayfärg, plastidip kanske? Undrar även lite vilken färg listerna ska vara? Min bil är cosmossvart metallic, har m-paket och shadowline om det säger något. Tack på förhand. | |
|
bara bytt de,glöm att lacka om, finns billigt på ebay. A_M_P |
|
|
Jag har kört plasti dip på mina fram- och baklister då de var lackade i bilens färg innan och köpte sen svarta m-lister till dörrarna och det har fungerat riktigt bra! Att säga att det inte är lönt att måla dom är rent skitsnack, listerna kostar över 2000kr nya så värt att fixa dom är det. Jag har även spraymålat listerna på min flickväns Saab med biltemas mattsvarta motorlack och de ser fortfarande nya ut efter snart 2 år. En mycket billigare lösning än plasti dip. Anledningen att jag valde dip var att listerna är lackade silver under och ville ha möjligheten att montera tillbaka de lackade dörrlisterna igen och då bara kunna ta bort dippen på fram- och baklisterna. Våtslipa innan om du tänkt lacka dom och rengör noga med t-röd eller liknande. Ska du dippa räcker det att du rengör innan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.