|
|
|
|---|---|
|
Navigatorn på min bil 740d E65, 03 kan ej läsa skivan. När man har navigatorskivan (CD baserat) i CD-läsaren BMW artikel 6590-6 935 555-01 så får man först ett meddelande "Initialising" sedan efter en stund "No CD map in the navigation computer. Please insert CD map". Följdaktligen tänds inte heller signallampan "CD in" på CD spelaren, däremot lyser ON lampan. In och utmatning av skivan fungerar normalt. Varför känner spelaren inte av skivan? Är CD spelaren kass, eller kan det bero på någonting annat? Finns det möjligen någon Reset knapp? oulun | |
| Är det inte DVD nav på 03'an? | |
|
Bra fråga? Jag är inte säker. Det står DVD på spelarens front med stora bokstäver, men "CD in" på signallampan och "CD map saknas" på displayen i kupeen. Jag har dessutom provat med både CD och DVD skivor med samma resultat. oulun |
|
|
Står det DVD på spelaren så är det en Navi02 som använder DVD-skivor och inte CD. Är det brända kopior du försöker använda? Har själv provat det flera gånger i min Navi02 och aldrig fått de att funka. Hittade till slut en på Ebay UK som sålde en pressad kopia av BMWs 2013 DVD som funkar klockrent. Tyvärr försvann han snabbt från Ebay då man tydligen inte får sälja såna där... Jag hann iaf få min DVD med posten! ;) |
|
|
klart man får sälja sådant på Ebay.. de kryllar av dom..90% är pressade kopior oulan: maila mig på sebbe76@msn.com så ska jag hjälpa dig |
|
|
NAVI02 03/03-03/05 ser identisk ut med NAV01 baktill men frontpanelen har DVD-logotypen tryckt på den. Efter 5/3 uppgraderades det till NAVI03 uppdaterat mjukvaran? Enligt min Service Information bulletin jag har från tyskland står följande om E65:¨ Software version for CD navigation (NAVI01) should be 7.3.2 (I-level E065-05-03-810.2). Software version for DVD navigation (NAVI02) should be 8.4.4 (I-level E065-05-03-800.2) Software version for DVD navigation (NAVI03) should be E065-08-03-550 (SW 09.08.02) software updates new features NAVI03 and DVD-Top NAV system-improved software for: Reading dual layer DVDs Loading voice files |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.