|
|
|
|---|---|
|
Hej på er. Har ett fenomen som yttrar sig som så att vi jämn och konstant fart så kan bilen helt plötsligt börja rycka och dra mycket bensin, den ryker svart och luktar "fet blandning" Har bytt lambdasonder och LMM ...vad annars kan orsaka detta fenomen? Detta kan även inträffa om jag kör i ett gupp eller annan ojämnhet i vägen. Har bytt ALLT i tändningsväg. Med vänlig hälsning Skalmnan | |
|
Det låter för mig som att du har ett glapp i någon kabel troligen till en LMM Men frågan är om det är båda sidorna, förutsätter att det är en av dina 750 som det gäller. Nästa gång det uppstår så lossa en kontakt åt gången på LMMerna. Den LMM som det inte sker en förändring på motorn är då misstänkt. Försök följa kabeldragningen och lirka så kanske du finner glappet. Det kan vara kabel till lambdan med men det ger sällan så mycket så det svärtar Glapp i motorstyrningen sitter kontaktdonen som de ska i boxen. Av med locket och lirka på allt tills motorn går bra eller dåligt. /F1 |
|
|
Hej...tack för svaret. Nya lambdasonder, nya LMM, alla väsentliga relän kollade...... Frågan är, vad sitter "efter" lambdasonderna? Försöker hitta den enhet där dessa strålar samman och vidare ut till DME och EML. Ideer? kanske att det kan vara ett glapp där. Förbannat irriterande, bilen kan gå hur bra somhelst i miltal och helt plötsligt kvävs den och luktar oförbrända avsgaser. Vrider jag av / på tändningsnyckeln så går motorn bra igen till nästa gång detta inträffar vilket kan vara allt från några sekunder till en hel dag. Mvh Skalman |
|
|
Det skall finnas en "enhet" eller modul som lambdasonderna ansluter. Länk Nr 14 på bilden. Med vänlig hälsning Skalman |
|
|
men vart sitter denna på e38? |
|
|
men vart sitter denna på e38? |
|
|
Hej igen. Söker efter denna (control unit for electric catalytic converter) Länk Men den finns inte på den platsen i min e38....någon som har ideér om vart den kan sitta? Med vänlig hälsning Skalman |
|
| Jag tror mera på glapp i tempgivaren till insprutningen, så sprutet tror att motorn är kall, då slår den på full choke och hinkar in soppa... | |
|
Hej. Mats J det är nog den enda givare jag inte testat. Givaren till insugsluften bytte jag rätt nyligen (sitter på en av luftburkarna)... Men kan inte komma ihåg att jag sett någon tempgivare i anslutning till insprutningen när jag bytte insugspackningar......blir till att söka elschema. Tack för svaret. Mvh Skalman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.