AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.766

Kan man köpa BMW originaldelar från någon billigare leverantör än BMW själva?

Sida 1 av 2
Goddag! Ja som rubriken lyder, finns det några bildelssäljare som erbjuder originaldelar eller i motsvarande kvalitet till BMW? Lite trött på schmiedmanns hjullager exempelvis, som börja glappa efter ca 1 år. Och vissa av biltemas gummidetaljer spricker efter lika lång tid... så som sagt, är ute efter BRA delar till lite rimligare pris än vad BMW själva säljer det för, är det en omöjlighet?
Er
91
Erik530
Bmw 530 2009
Tja gå in i bildelaronline24.se
där har du Skf hjullager som är billigaren schmiedmanns hjullager.
Det finns kvalitets produkter till rimliga pris på den sidan:)

Erik du är en ängel som gett min kära e39 nytt hopp! :D sidan verkar ju lite småsuspekt, men efter lite research verkar kunderna ändå nöjda så.. :)
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Jag har har handlat där och känner folk som har gjort det, Kör bara
Er
91
Erik530
Bmw 530 2009
Hej igen jag har handlat där 3-4 gånger, och aldrig haft problem. Leveransen sker direkt hem till dörren och tar ungefär 1 vecka.

tr
210
tremolo
535d E60 -07
Jag har också handlat där. Inga problem alls. Köpte bla. bromsbelägg från TRW, som ska hålla mycket god kvalitet. Till under halva priset jämfört med här hemma dessutom.
Bara o beställa :-)
Köp från en tysk BMW ÅF. Går du med här Länk så får man dessutom upp till 20% på det tyska listpriset, som är klart lägre än det svenska!
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Kan också rekommendera bildelar24 / reservdelar24 / pkwteile, snabba leveranser till dörren och kvalitetsdelar till mycket konkurrenskraftiga priser.

Det enda jag handlar hos Schmiedmann är originaldelar, deras OE kvalitet är mer Kina kvalitet enligt mina erfarenheter.

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Kan bara instämma med tidigare talare. Handlade nyligen därifrån till passaten, och har gjort ett antal gånger tidigare. Snabbt,smidigt och framförallt billigt! Leverans till dörren med UPS.

Försök dock i första hand beställa dom varor som de står " klar för leverans inom 24tim"
Dom varor som de står "förberedes inom 2-3 dagar" har en tendens att dra ut mer på tiden i bland då de är varor som inte finns i lager.
Sist jag beställde en sån vara tog det 6 dagar innan leveransen skickades.
Jag handlar allt från tyskland ofta via de svenska sidorna och man har det hemma på 3 dagar.

Och det är samma delar och märken som säljs på tex Bmw och Mekonomen.
bildelaronline24.se verkar grymt! Blir att handla hem lite filter. :)
Kl
79
Klabe
328iA GT -14
Kolla artikelnummer på realoem, se sedan pris på orginaldelen på
www.teile-profis.de

Inte supersnabba men de måste nog plocka hem delar från BMW och sedan skicka.
Blev supernöjd med köpet därifrån, tack för tipset! :) Nu ser 540i/6ans framtiden betydligt ljusare ut^^

Dawwe du var inne på att handla från en tysk ÅF, har du länk till någon av dem? Jag behöver en drivaxel och lite sådant, visst man kan ju köpa från skrot eller på ebay, men trist om den är dålig när man fått ihop grejerna..
MT: Regga dig på denna sajt Länk
Sajten har ett avtal med en tysk handlare, jämfört med svenska listpriser (utan rabatt!) kan det bli uppåt 35% billigare att handla från "tysken".
Har reggat mig nu, väntar på admin ska godkänna ansökan :) Men den sidan säljer väl inte delarna eller??
Nej det är en tysk BMW ÅF som de har "avtal" med, dvs rätt kraftigt rabatterad listpriser...Prylar som skulle kosta ca 6500 efter 15% rabatt i Sverige, kostade via tysken (inkl frakt!) ganska exakt 5100 :)
okej nu har jag blivit accepterad som medlem åxå ^^ men vem är den tyska återförsäljaren som de har avtal med då?^^ måste ju veta vart tusan jag ska gå in för att kunna beställa?? :)
MT: Instruktioner här: Länk (Kolla under "Salumarknad" o sedan "Samarbetspartn AH Cuntz"
Okej tack så mycket! :D
Er
91
Erik530
Bmw 530 2009
Tänk på att maila bildelaronlie24.se att du vill ha Dhl eller posten som leverar dina varor, AKTA För ups, för att deras leverans tid är från 2 veckor till 1 månad beroende på när du ringer in och klagar. Ringer du inte så skiter dom i att leverar.

Njasså? Jag har inte haft något problem med UPS iaf :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.