|
|
|
|---|---|
|
Har idag en E39 med sportstol och därmed lårstöd som vad jag förstår hängde ihop på den tiden. Spekulerar nu i en E90-2011 som har paket S481A "Sportsitz" men det saknas närmare bilder på stolen i annonsen. Stolen har tydliga sidostöd (liksom min E39) men jag har inte klart för mig om begreppet sportstol är entydigt m.a.p. stöd för kroppen.. Är det fortfarande så att sportstolar alltid har utdragbart lårstöd oavsett modell? Har lite svårt att klara mig utan. | |
|
Ja det är riktigt. Sportstolar på E90 innebär justerbart lårstöd. Jag gillar dom stolarna skarpt men jag vet att lite "kraftigare" personer inte trivs lika bra i dem. Provsitt själv :) /DJ |
|
|
Tack, precis vad jag behövde veta. Jag har som sagt härliga sportstolar i min gamla E39, och jag har provat icke-sportstol i en E91 och de föll mig inte i smaken. Osäker på vilken sort det var men lårstöd saknades. Min kroppskonstitution kan väl beskrivas som mitt emellan smäcker och kraftig :-) |
|
|
Finns bara två stoltyper på E9X. Standard och sportstol, så den du provade var en standardstol. Sen kan man ha tillägg som svankstöd och elstyrning, men det ändrar inte stolens utformning. __________ Mvh Grelle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.