|
|
|
|---|---|
| Kommer det att lanseras någon ny 3-serie cab till våren eller är det 4-serien som gäller för framtiden? | |
|
Du menar att du vill ha en 4-dörrars cab? För 4-serien är ju "3-serie coupe/cab"... |
|
|
F30 - sedan F31 - touring F32 - coupe F33 - cab F34 - GT F36 - Gran Coupe |
|
|
Är inte så hemma på de de senaste modellbetäckningarna. Det kom ju e93. Är F33 efterföljaren eller kommer det en strikt 3-serie cab till våren? Är mest spekulativ och intresserad av en e93 men om det kommer en ny version till våren så lär väl e93 lägga sig i ett lägre prissegment än den har nu? |
|
| F33 är ny och är efterföljaren till E93. Råkar bara heta 4-serien numera. | |
|
På E9X tiden fanns det en 3-serie sedan, touring, cab och coupe. Nu finns det en 3 serie sedan, touring och GT. Sen finns det en 4-serie cab, coupe och gran coupe. Det har redan kommit en ny version av 3-serie cab, eftersom 4-serien cab är E93:s efterföljare. Det har alltså valt att kalla 3-serie cab för 4-serie. Men då kommer de ju inte släppa en ny 3-serie cab för då försvinner ju poängen totalt med att döpa om den till 4-serie... __________ Mvh Grelle |
|
|
Okej, då är jag lite mer med på vad som gäller. Trodde och har väntat på någon nyhet gällande 3-serien och cab i och med att det brukar ta 2 eller 3 säsonger efter det att sedanmodellen lanserats innan en ny cabversion dyker upp. Nu blir det alltså inte så utan e93 är ersatt av f33. Trodde faktiskt att priserna på e93 2012-2013 skulle sjunka betydligt mer än vad de gjort när det kom ut en ny cab. Har hållt ögonen på e93 335 i Tyskland en längre tid och jag tycker mig inte kunna se någon direkt sättning av priset (mer än allmän värdeminskning) sedan f33 lanserades. |
|
| Tycker inte det brukar vara några direkta dropp på priserna när en ny modell släpps. Är då snarare när den senaste modellen blivit 2-3 år och det börjar finnas ett hyfsat utbud av begagnade också. | |
| Kan vara så Grelle. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.