|
|
|
|---|---|
| Hej alla BMW galningar jag skulle behöva lite hjälp med min BMW e65 745 -02 jag har en äcklig misständning i cylinder 5, På OBD´n så kommer koden P1351 fram (misständning i cylinder 5) problemet kommet endast när man startar bilen (kall motor) och full gaspådrag det går att stänga av felkoden med obdn och då funkar bilen som vanligt vilket får mig att misstänka elproblem. Bra att veta är att jag har bytt spridare, tändstift och tändspole, lämnat in den hos ANA bil och dom hittade inget och ville ha 27 tusen för en större felsökning! MVH Ismail | |
|
Vad menar du med stänga av felkoden? Om du bytt tändstift,spridare, samt spole på den cylindern så kan det vara något annat som gör att den misständer, luftläcka dålig ventilkåpspackning m.m. |
|
| Rättare sagt att jag släcker felkoden med OBDn medan jag kör och när den är släckt så funkar bilen som vanligt, vilket låter som ett elektrisk problem eller hur? Om det hade varit ventilkåpan så hade den gått dåligt hela tiden | |
|
Varför skulle det vara ett elektriskt problem? Den börjar gå dåligt eftersom den registerar misständningar lägger felkod och stänger av den cylindern. |
|
| Jag tror att nått utav det elektriska inte hänger med när man gasar för fullt och då stänger den av cylindern, vad vet jag inte:/ | |
| puff | |
| Sök på USA-forum så kommer du hitta lite allt möjligt om detta!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.