AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.730

rycker och blir orkeslös vid sakta gaspådrag

jag har en e34 520i, en -95. När man segdrar den upp i fart så rycker den och blir lixom orkeslös, Den går också lite ojämt på tomgången. Men när man gasar ur den ordentligt när man ska upp i fart så går den fint. Jag har bytt tändstift som jag fick som förslag men de blev inge bättre just... är det någon som vet vad det kan vara för fel?
mvh malin
Mi
562
Micro68
325 Touring -09
325 Coupe´ -10
Du får låta bli att segdra bilen och gasa lite mer , du har en ganska liten cylindervolym på motorn och den kanske inte är lämpad för segdragning.
Dum fråga ...har den varit annorlunda för dig och blivit sämre nu på sista tiden eller har den alltid varit slö ?
men man lär ju kunna åka hur som hellst med den annars är de ju nå fel. nä jag köpte den så
Mi
562
Micro68
325 Touring -09
325 Coupe´ -10
Du får kolla om det är mer tänddelar som måste bytas och att den inte drar tjuvluft någonstans. Jag har ingen aning om det finns fördelarlock och tändkablar på just din motor men om det finns kan det vara läge att kolla över det också.
Ägde en E39 520 och det var väl inte direkt något att segdra upp i hastighet det heller men rycka ska den inte göra för dig.
ja. bytte tändstift och har provat spraya startgas runtikring insuget men inget händer. får prova kolla de du sa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.