|
|
|
|---|---|
|
Som sagt va letar bil valet står just nu mellan en V70 d3 eller en 520d F11. Med Volvon vet jag vad jag får men med BMW är jag mer osäker kolla man på nätet så känns det ut som om man bara kan vänta sig ett motorras när som helst och alla världens reparationer för hur mycket som helst. men inte kan det vara så illa? bilarna jag letar efter får max ha gått 8000 mil | |
|
Min f.d. 520d -11 gick 12.000 mil i min (nåja, min arbetsgivares) ägo, med bara ett enda problem - en temperaturgivare för insugsluften fick bytas efter ca 7.000 mil. Förvisso var styrningen ett sorgligt kapitel i ca 1,5 år, men det visade sig vara ett monteringsfel som orsakade att rattaxeln "segade". |
|
|
Ja, du vågar absolut köpa en sådan. Jag har faktiskt nyligen skaffat en F11 520d Touring -11. Köpte bilen av en bekant som hann köra drygt 10 000 problemfria bil på 3 år och jag räknar med att kommande period i min ägo fortsätter på samma vis. Övriga F10/11-ägare jag pratat med har också varit mycket nöjda med det enda undantaget småsaker som åtgärdats på garantin. |
|
|
tack för svar. ja det låter ju bra. sen så är det väl så att ingen skriver på nätet när bilen fungera som den ska.. hur är det med partikelfiltret på dessa bilarna? kommer rulla ca 6 mil enkel resa dagligen |
|
|
Hur många såldes under 2011 och hur många har skrivit om motorras...? 6 mil är bra, då hinner det bli varmt och rensas - skall inte vara något problem de första 20-25.000 milen. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
nog inte så värst många på F11 men en del på E60 med toppar och block som går. men som sagt är ju inte så många som skriver när bilen fungera... är som sagt helt ny på bmw har mest kört volvo och saab. kan mman på något sätt läsa ut vilka paket en bil har? alltså på något liknande sätt som volvo har sina olika klasser. har alla dessa luftfjädring bak? |
|
|
Du behöver nog inte vara orolig. Som någon skrev innan i tråden så är det ju inte många som rasat varken av E60 el F11 modellen om man ser till hur många som rullar på våra vägar. Sen vet man kanske inte hela historiken på dom där det händer utan folk skriker ut att deras motor har rasat men bilen kanske är skruvad, dåligt servad, ovanligt hårt körd etc. Nu säger jag inte att det är så i alla fall, finns säkert någon som tyvärr råkar illa ut med en bil som är servad enligt konstens alla regler. Tips från mig, köp inte en bil med tveksamheter. Billiga bilar kan vara bra men om dom är för billiga är det oftast något skumt. Alltid värt att betala lite mer för en bil som är i bra skick, allra helst såld med nån form av garanti typ MRF el premium selection hos BMW. F11 alla gånger framför en V70. Lovar du kommer ej bli missnöjd! Ha de! Kristoffer |
|
|
Jag vet inte var man letar om man tror att f10/f11 skulle var förknippd med en massa motorras? Volvo däremot, min förra bil, xc70 II fick bärgas rätt många gånger, motorbyte, drivremmar som gick av, varningslampor som lyste etc etc. Min F11 som jag haft i 2.5 år är faktiskt den mest felfria bil jag ägt. Bromsbelägg fram bytta pga oljud. Inget annat. När Volvon var lika gammal hade den tillbringat många veckor på verkstaden. |
|
|
får nog bli en sådan då är ju långt mycket snyggare än Volvon. bor på en gata med sju hus och fyra v70 så nej inte en till.. angående prisspannet på dessa bilar hur kan det ligga mellan mellan 200 till 280 tusen kr med samma mil och samma utrustning? vad missar jag? |
|
|
Det är nog så att dom är svåra att prissätta nu. Snart kommer ersättaren för F10 och då börjar man tycka E6X är ännu äldre trots att det är samma bil som för ett år sedan. Priserna sjunker snabbt när antalet potentiella köpare minskar pga intresset för beg F1X. Det är samma sak som med aktier. Sedan är ju F1X en skönare bil tycker jag, men inte vacker i "basutförande". Nya LCI ser bättre ut och klarar sig precis utan msport. E61 kräver msport tycker jag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.