|
|
|
|---|---|
|
Hejhej, Jag kör idag en bmw e90 med Hifi Professional DSP ljudsystemet och är väldigt nöjd men känner att en baslåda hade gjort ljudupplevelsen perfekt för mina krav. Har tittat på JBL GT BassPro 12: Länk Jag är inte någon expert direkt och undrar om ni möjligtvis har några tips på mitt val och om det finns annan prisvärd bas? Hur går installationen till? Behov av extra kablage osv? Tack på förhand! | |
| Du behöver köpa till strömkablar till slutsteget och ev högtalarkabel om du tänkt ge den signal via hågnivåingången. Antar att E90 inte har lågnivå ut från fabrik. | |
|
Tack för respons! Kan ni möjligtvis möjlighet att lägga upp länkar på precis vad jag behöver? All input är uppskattad! :) |
|
| Har för mig att det är lite speciellt när det är DSP för ljudet skickas med digital signal. Att det behövs en D/A omvandlare och lite annat. | |
|
Hej! Du kan prova att ta signalen från matningen till basarna under stolarna och koppla in på angiven bas (högnivå ingång). Annars tar du samma signal men kopplar in på en hög-->lågnivå omvandlare, därefter lågnivå till basen. _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
Har satt en liten kicker 8a med inbyggt steg. Den hade högnivåingång. Så snodde bara signal från kablarna som går till basarna under stolen. Tror jag provade att sätta en högnivå --> lågnivå omvandlare också tidgare. De funkade men basen tog för mycket plats så köpte en liten med inbyggt steg istället. Kommer ej ihåg vilka kablarna var. Men sök på google, originalsteget sitter ju i bagaget de också, så de är inte mycket kablar att dra |
|
|
Tack för era svar men jag är verkligen okunnig när det gäller detta. Hade gärna velat få direktlänkar till kablarna som behövs, om det finns någon där ute som vet vart jag kan beställa det. Tack |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.