AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
3.149

Bränslepump eller soppatorsk

Visa användare
215
civ98ssu
E46 330 02 Turing
E39 525 02 Sedan
Hej alla!!

I fredgas fick inte min fru igång X3an efter jobbet och den bärgades till Theanders i Lund. Under helgen berättade fugan att hon inte kommer ihåg om den hade diesel. Hon minns bara att hon hade tänkt tanka den under helgen. Hon har haft det lite stressigt på sistone. På måndag tag jag 11 liter diesel och fyller bilen men fick inte igång den efter några försök. Idag tisdag ringer Theanders och säger bränslepumpen är kaputt och måste bytas och kallaset kostar 9900 kr. De säger jag är välkommen att hämta bilen 12 juni . Jag åker ditt efter jobbet och frågar efter mekaren som jobbade med bilen men killen säger han har gått för dagen. Min frus P-tillstånd var i bilen och frågar efter nyckeln och väl i bilen försöker jag starta bilen och den startar vid första försök utan problem. Jag går in och frågar hur mekaren konstaterade felet eftersom killen vid disken sade inga felkoder hittades. Han sade det är manuell söknig och pumpen ger ingen felkod. Jag avbeställer pumpen och tar bilen med mig efter jag betalt 2650 kr. för felsökning. Bilen har gått 14000 mil, startar alltid vid första försök och pigg. Även på väg hem var bilen lika pigg. Stannade på vägen ett par gånger och den startade direkt.
Sorry det blev ett långt inlägg men vad säger ni, är pumpen på väg att säga upp sig eller är det soppatorsk som var boven? En kollega sade det är soppatorsk men dem kommer säga pumpen måste bytas och jag är inne på hans linje.

Tack för ert feedback!!

Mvh
Said
Visa användare
215
civ98ssu
E46 330 02 Turing
E39 525 02 Sedan
Hej alla!

Jag vill bara reflektera om bränslepumpen, vi kom hem precis från en bilsemester ut i Europa och körde ca 300 mil plus 150 i Sverige efter incidenten i slutet av maj. Allt funkar som den ska och märker inga tendensers eller symptom att bränslepumpen ska var dålig.

Mvh
Said
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.