|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har ett problem med min bmw med m43 motorn. Allt började med att jag gjorde en motortvätt, var väldigt försiktig med vatten på elektronik m.m. Körde sedan bilen ca 1 vecka utan problem. Skulle sedan backa ut bilen från parkeringen och då dog den nästan och gick tungt som fan. När jag väl kom iväg gick den fortfarande väldigt tungt. Stannade bilen och öppnade huven, visade sig att hela remhjulet till vattenpumpen stod snett så det blev bärgare till garaget. Plockade av remmen och det visade sig att vattenpumpen hade skurit. Trodde självklart detta var problemet så bytte pumpen och startade bilen och allt var frid och fröjd i ca 1,5 mil. Då började bilen gå tungt igen så rullade försiktigt hem. Väl hemma så är bilen IBLAND svajig på tomgång precis som om den inte går på alla cylindrar. Har varit ute och provkört den några gången, ibland går den klockrent utan problem och ibland går den sådär tungt. Vad gissar ni på? :) Mvh Harry | |
| har du kollat så att det inte finns vatten i tändstifthål elr var det nu hetter? | |
|
Har ju gått flera veckor efter motortvätten, kan det verkligen fortfarande finnas vatten kvar? När bilen gått klockrent varje dag en vecka innan den började strula? :) Mvh Harry |
|
|
Gör en felkodsavläsning på bilen. Låter inte troligt att det är vatten kvar då bilen har startats och blivit varm. |
|
|
Ja jag får ta och göra det! Blir inte klok på biljäveln, nu går den hur bra som helst igen. Enda som är nu är att den går ner lite väl lågt på tomgång. Om man lägger ur växel så går den ner och lägger sig perfekt på 800 varv i ca 5 sekunder för att sedan sjunka ytterligare lite varv och lägga sig på 600-650 lite svajigt. Mvh Harry |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.