|
|
|
|---|---|
|
E39 Sedan, bilen drar ström avstängd ( 0,5 Ah ). Började att mäta säkringarna höger bak och hittade spänning på säkring 64 ( Radio). Jag har dålig koll, till att börja med vet jag inte om denna säkring är spänningssatt i normala fall då bilen är avstängd, men gissar på nej? Har prövat att koppla ur stereon utan resultat, har även haft säkringen urtagen i 24 tim utan spänningsfall (12,82 V). Vad bör jag kolla upp och hur går jag vidare i felsökningen nu? Bilen var från fabrik utrustad med business-stereon samt hifi-förstärkare. Förstärkaren är sedan tidigare urkopplad och stereon är utbytt till eftermarknads med ISO-kablage. | |
|
Min radio går inte att slå igång utan radioläge på nyckeln. Kolla om du har extra slutsteg eventuellt kan du behöva koppla ur det. Eftersom bilen börjar bli till åren så kankse man även kan misstänka tändkontakten. Blinkar stereon ibland? |
|
|
Samma här, stereon går först då tändningen är på. JBL-Slutsteg är inkopplat, dock via remote från stereon. Bilen är minst sagt till åren! Men vad menas med tändkontakten, hur kollar jag den? Tackar! |
|
| Medans du har ampere mätaren inkopplad och bilen i sleep mode så dra säkring för säkring ända tills den faller ner i förbrukning. Då har du ringat in det ganska bra. | |
|
testa koppla ur fläktmotståndet. onekligen ett vanligt fel på E39:orna. just att dom pajjar o ligger o drar tjuvström=) |
|
|
Jag kan starta stereon utan nyckel men har facelift om det har nån betydelse. Den slår då av efter 16 minuter om man inte pillar på den. Rycka säkringar är bra tips, om det sedan visar sig vara en huvudmodul som inte somnar så är det nåt som stör den eller väcker den hela tiden. På biltema finns en smart adapter för att mäta ström genom en säkring, man trycker in den istället för säkringen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.