|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har nyligen köpt en 325d e91, och efter att ha ägt den ett par veckor nu har jag nu lite frågor till er erfarna. Jag kör med 19´ fälgar och det är inte runflat däck. Då jag har råkat ut för punka 2 ggr de senaste åren är jag lite orolig hur jag skulle göra nu om jag fick punka. Så jag undrar vad ni rekommenderar att jag ska köpa som säkerhet att jag kommer iväg igen efter ev. punka? Lämnade in bilen på service strax efter att jag köpt bilen, och verkstan sade till mig att spolarvätskan var på väg att ta slut. Strax där efter tog den slut, men det varnade inget i bilen och den var totalt slut. Kan det vara så att den funktionen är avstängd i min bil? Finns det ingen motortemp på dessa bilar? Hittar inget som visar detta? Letar efter vinterdäck till bilen också, dock så har jag fälgar 17´. Bilen känns extremt låg nu med 19´ så jag är lite orolig hur det kommer gå i vinter med 225/45 r17. Eller borde jag kanske satsa på 225/55 r17? Tack för ett trevlig forum. MVH sasa | |
| Typisk, försökt hitta överalt på nätet ang. istället för runflat däck utom forumet. Får bli en mobility kit. | |
|
Hej, Jag har inte run flat på bakhjulen, köpte BMWs däckpunktering reparationsset BMW (71-10-0-415-035) precis som du verkar ha kommit fram till. Såg i någon tråd här på AP om en reparationssats som såg bra ut men var betydligt billigare, inte Continental utan någon annan. Så det kan vara värt att surfa runt lite. När det kommer till vinterdäck köpte jag 225 45 17 runt om. Efter mycket surfande blev det Hakkapeliitta r2, Mina vinterfälgar är 8 respektive 8.5 tum breda (style 286) och det fungerar bra med den bredden på fälgarna/däcken. Särskilt stötigt upplever inte jag det, men det är en smaksak. Klar skillnad mot sommardäcken som är 19 tum. Med 55 profil blir rullomkretsen större och hjulen högre, kanske inte ett problem. Men det var inget jag övervägde. Motortemp skall man kunna ta fram genom lite trixande, har du Idrive så kan du kolla på denna film. Har själv inte provat än så jag kan inte svara på om det fungerar. |
|
|
Tack för infot nilpanil. Såg senare ett inlägg ang. reparationsatsen och det får nog lov att vara en sådan. tack för tipset ang. däcken. Du upplever inte att din bil blir en plog med denna profil på däcken? Det är nog det jag är mest orolig över. Men som du säger så är ju 225/45 r17 orginal egentligen. Fälgar jag fick tag på är är 8 tum breda alla fyra (kopior av style 287) et35. Borde inte vara ett problem? Tack ang. motortempen. Vågar dock inte pilla allt för mycket i den menyn, hehe. Men tack för tipset. |
|
|
Dina fälgar lär funka utan problem, men håll dig till originaldimensionen på däck. Om bilen är låg så är risken att däcken skrapar i hjulhusen annars. 225/45-R17 alltså. /DJ |
|
| Tack för tipset. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.