|
|
|
|---|---|
|
Här finns det kunskap i drivor så detta måste va en baggis. :-) Min AC i min E91 LCI -09 fungerar under all kritik. Den funkar, men "studsar" eller "chokar". Vid uppstart så laddar den upp till 17 bar (kyler som satan) sen startar den inte igen förrän vid 10 bar. Nästa cykel 15 bar och blir det lägre och lägre. Förångartempen varierar i motsvarande grad då med och lämnar efter lite körning i snitt 10 grader ur utblåsen. Knappast en tillräckligt låg temp ens en hygglig försommardag. Bifogar filer på graferna. Är detta ett vanligt fel? [IMG]Länk [IMG]Länk | |
|
Någon som har ett förslag på vilket utländskt forum det finns mycket erfarenhet då? Känns ju dock inte som att man har lyckats få ett helt unikt fel. :D |
|
|
Ärligt talat. Är här inte lite expertis på detta forumet? Om man har en mer avancerad fråga än hur man byter lampor och vilka fälgar som passar på vilken bil. |
|
| Ingen aning var man kan hitta folk som kan detta, men jag har också en E91 med AC som beter sig skumt och jag är väldigt nyfiken på hur du lyckats mäta upp graferna. | |
|
Jag tror tyvärr inte att det är ett fel utan att det är "per design" från BMW's sida. Jag tycker själv att BMW oftast har mycket sämre kyleffekt än de flesta andra bilmärken. Det går även att läsa samma åsikter från väldigt många runtom på Internet. Anledningen är, tror jag, att BMW istället strävar efter att nå inställd temperatur och hålla den. Förmodligen så blandar de kupéluften med den nerkylda luften istället för att köra full kyla rakt in i kupén. Kanske för att det är lättare att få ner luftfuktigheten i kupén på det sättet och på så sätt få ett behagligare klimat i kupén. I min -09a tycker jag att ACn är för klen när bilen stått i solen länge de här varma sommardagarna och då kör jag på max på kliman. Brukar ta kanske 5-10 minuter innan jag tycker att det börjar kännas bekvämt. Under längre körningar efter att tempen i kupén börja bli lagom så går jag över till auto läget och ca 19-20 grader. Det tycker jag då är väldigt behagligt. |
|
|
På min 1 serie så kylda ACn som satan när jag plockade loss kontaktstycket från fot temperatur givaren som sitter bakom stereon på värme Paketet. Prova lossa den du med |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.