AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
730

Flamig lack.

Har en liten fråga, har lämnat in min bil på polering, samt lackförsegling.
ikväll så såg jag på taket att det var flamigt, vad ska jag göra? polera själv, eller bara vaxa.
Vill ej åka tillbaks till bilvårdarna AB.
Vill hellre fixa det själv.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Lackförseglingen måste poleras bort för att få bort flammigheten sen måste ny lackförsegling appliceras. Åk förbi Jörgen på sthlms bilvård valhallavägen 156 och be honom om ett utlåtande.
Mvh
Asken
al
72
albin
bmw 330i Touring -01
Du ska inte göra något själv. Och om du skulle göra det skulle det bara vara med rätt maskiner. Åk tillbaka till dem för de har gjort ett dårligt jobb, hela bilen ska var som ny efteråt en sådan behandlig. Men tänk på att efter en lackbehandling så ska man helst inte tvätta bilen på 1 vecka ungefär för att lackskyddet ska få torka ordentligt. Sen efter det ska man bara undvika avfettning och biltvättar, endast handtvättar om du vill att lackförseglingen ska vara kvar minst 1 år

ma
Hej igen Asken!! Ska dra till 156:an, men det blir efter vintern.(Bilen ska gå i ide över vintern snart)
Men finns det inget sätt som man SJÄLV kan fixa till det? Såg det igår kväll när bilen stod under en lampa att taket var flamigt, men det syns ej idags ljus.

Något måste man ju kunna göra själv..

Ga
122
Gabbe006
318iS Coupe -94
Hade liknande problem med min, syntes att den var flammig i direkt solljus. I mitt fall berodde det på att jag vart för slarvig när jag gick över den med metallic cleaner innan vaxningen. Jag gjorde om rengöringen med en polermaskin och nu är den perfekt.
ferraripeter
kan vara polerosor,kolla även sidorna

det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet.
Ferraripeter! Jag har kollat sidorna, det är ingenting där.
På taket är det inte överallt bara på en liten yta.
Det ser ut som polerosor.
Jag körde bilpolish på hela taket, och sedan Hagmans flytande hårdvax.
Jag ställde mig under en lampa nu ikväll, och såg faktiskt inte (rosorna) längre.

ferraripeter
hmm,du har säkert bara döljt dom för stunden,dom måste poleras bort

det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet.
Ferraripeter: Alltså du menar att dom kommer tillbaka snart igen alltså?

Måste man polera upp hela taket, och vaxa mm igen?

Varför blir det polerosor, har ju lämnat i bilen till såna som ska kunna det dom gör?

Det var ju därför man lämnade in bilen på Bilvårdarna AB, för att man inte ville göra jobbet själv, och få dom där rosorna, som man ser dagligen ute på gatorna.

Men det går att alltså att fixa till permanent?
Lacken är alltså inte sabbad?

Vore glad för svar.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej igen 330it. Som jag sagt i mina tidigare mail.. Man måste maskinpolera taket för att få bort rosorna. Lacken är inte sabbad, det är bara oxidera som sitter kvar från underarbetet. Vill du inte gå tillbaka till bilvårdarna, gå til någon annan rekondfirma och be dom ta bort det men då lär det kosta ett par kr.....
Asken
Asken, jag får väll dra till valhalla v 156, så får dom titta över bilen. Vad rekomenderar du? Att dom för gå över hela bilen och köra Ditec, eller bara taket???
Den är ju nyss lackförseglad....

Tacksam för svar Asken.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Åk till Valhallv 156 så hjälper Jörgen dig med något vettigt han är proffs. Jag kan inte ställa diagnos utan att ha sett bilen. Verkar lite overkill att köra en ditec, gissar ompolering av taket. Jörgen har även något annat lackskydd typ 1-års han kanske kan lägga på så det blir liknande det som sitter förut. Kolla med han som sagt.
Jag tackar Asken, drar till jörgen nu i veckan om jag hinner, annars blir det nästa vecka.
Tackar för din stora hjälp.

Mvh Danne

sebbe_bmw
Hur stor är risken att få polerosor om man gör allt för hand?
Vad menar du Sebbe??? Jag lämnade ju BORT bilen, på Bilvårdarna AB.......Läs högst upp.....
Dom lär ju knappast gjort det för hand, där av rosorna..

sebbe_bmw
Touring330i:
Jag menar inte så... Jag var mest orolig om man kunde få polerosor om man gör det för hand som alltid jag gör!

Så det är alltså svårt att få polerosor om man arbetar förhand?

Sebbe
Sebbe:

Det tror jag inte att man kan få..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.