|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att byta dieseln mot en några år äldre bensin och har riktat in mig på E39 eller E46 med få mil och vad som ser ut att vara i bra skick. Dock är ju en del rätt mycket dyrare än andra och jag är beredd att betala för att få en fin bil men frågan är om man har igen det när man säljer. Finns en del sena 525/325 och 330 för 55-70K. Hur resonerar ni? | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
För mig kvittar miltalet om bilen är välskött med tillhörande dokumentation. Den dagen du säljer så är nog skick mer värt än mil även om det fins en del "milbögar" men de stirrar nog sig inte blinda på en E39/E46 "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
När det gäller bilar i det prisintervallet hade jag absolut betalat för ett fint exemplar! I absoluta pengar innebär det dock mer värdeminskning för dig men har du tänkt behålla bilen ett tag kommer den ändå vara nere på "lågt värde" när du skall sälja även om du skött om den. Skillnaden är att har du inte skött om den kan du inte sälja den alls (dvs du får typ 5-10000 kr). Å andra sidan, den värdeminskning vi pratar om här har ingen betydelse för totalekonomin på en sån här bil. Mao om du hittar en fin bil du gillar, köp den! |
|
|
Klart värt några lax extra att köpa ett fint exemplar från en entusiast. Handtvättad med högtryckstvätt minst en gång i veckan. Typ. Annars är 9 av 10 av rubricerade bilar rullande rostfällor som bara räknar ner till domedagen... |
|
| Oavsett vad du köper så kommer du aldrig ha igen något på en bil, speciellt inte E39 och E46 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.