|
|
|
|---|---|
|
Hej Funderar på att bytta mina e39 speglar till m5 autofold alltså infällbara. har någon gjort det? ska köpa m5 speglar,modul,och bytta fönsterhiss boxen, något mer? Undrar om kablarna och kontakter. A_M_P | |
|
Man måste ha modulen i passagerardörren också, men det kanske var det du menade med modulen? Min bil: Länk |
|
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Har du passagerardörrmodulen, knappsatsen med den extra infällningsknappen samt speglarna så är resten plug&play. Kontaktera samt kablaget behöver du inte göra någonting med. Har du allt ovan redan? |
|
Ja,jag har har allt detta.är du säker att restan är plug&play? det finns olika kontakter på modulen typ 3 pinne och 5 pinne. A_M_P |
|
Om allt är original så ska det passa. Du kan redan nu testa kontakten från speglarna - den högra ska kopplas till passagerarmodulen och den vänstra till knappsatsen. Du kan egentligen lirka ut den befintliga knappsatsen som du har i bilen nu och ersätta den med den nya knappsatsen. Du kopplar sen in din nya m5 spegel istället för den som sitter på bilen och testar. Du kan testa båda då de har exakt samma koppling utan att behöva riva ner en dörrsida. Jag hade börjat på detta vis. |
|
ok tack, ska testa. A_M_P |
|
| Blacklux: Jag har också funderingar på att byta till M5 speglar på min samt funderingar på autofold som du. Vill du berätta hur det gick och var du köpte din passagerardörr modul? | |
| Säg jag hittar en modul på ebay elller bildelsbasen. Hur vet jag om det är autofold funktion på den? | |
Vissa originalnummer har denna funktion. Jag tror du kan googla till dig detta. Vanligtvis sitter dessa på bilar med elektriska stolar och stolminne. |
|
Bmw 580, jag har en modul. Min bil: Länk |
|
| olaO: när det är aktuellt så hör jag av mig till dig. Om du fortfarande ha det kvar förstås. Hur mycket ska du ha för den förresten? | |
|
Du får ett bra pris du har ju köpt en BMW-scanner och airbagfixar av mig tidigare. Kolla upp den billigaste du hittar på eBay så skickar jag den till dig till samma pris fraktfritt ;-) Min bil: Länk |
|
| Tack olaO! Schysst! Hör av mig om/när det blir aktuellt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.