AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
4.610

Z4-köpråd till BMWnovis

Hej!
Jag har tillbringat eftermiddagen med att surfa runt och läsa lite olika trådar och inlägg här på sidan och känner att det finns mycket kunskap som borde komma till hjälp i mitt sökande!

Jag har under en längre tid tittat lite efter en z4 coupé men det kommer ju sällan upp så mycket trevligt men hittade denna häromdagen:

Länk

Vad tänker ni spontant om detta ex?
Vad jag förstått så är det 2500milsintervall mellan - oljebyte, insp.1-oljebyte-insp.2 men det stämmer väl inte riktigt över med de byten som gjorts då eller kommer behövas ordnas med inom en kort framtid(550 mil som han nämner).

Finns lite andra ex ute på marknaden också men många är ju importerade och jag känner att jag hellre köper en svensksåld. Tänker jag rätt eller spelar det ingen roll om man kan få fram "fullständig" info samt gör ett mätartest?

Vad ska jag ha i åtanke?
Bör tilläggas att jag aldrig köpt en begagnad bil tidigare förutom från familjemedlemmar och då vet man ju, oftast, vad man får.

Tack på förhand!
va
179
valle_fora
530iA Sedan -02
X5 4,4 -05

BMWCS medl
Jag ska försöka bidra med mina tankar.

Extra oljebyte är inte fel, men miltalen blir lite konstiga då. Ev kan det vara så att det är tidsgränsen som har slagit in (jag har för mig att det finns sådan på nyare BMW, någon kanske vet säkert?).

Om jag skulle köpa den bilen skulle jag kolla upp varför carfax har 19 noteringar på den, det kan vara intressant info.

Jag skulle inte vara rädd för t.ex en tyskimporterad, däremot en som kommer från mindre länder. Detta är dock enbart baserat på saker jag läst när jag själv funderade på att importera. Om bilen är servad av auk BMW tror jag du kan få utdrag påmderas service data oavsett var bilen kommer ifrån.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.