|
|
|
|---|---|
|
Har varit på jakt efter främst e92 335i, men marknaden ser inte direkt ut att vara till min fördel, behöver egentligen inte en bil i den storleken, men har ett transportbehov av cyklar. Och av vad jag har förstått så finns det framförallt inget originaldrag till E87 135i? Hur ser det ut med eftermarknads? Takräcken är ju ett alternativ, men jag tycker inte konstruktionen känns tillförlitlig vad gäller att skydda lacken på E87. | |
|
E87 finns inte med (N54) 35i-motorn. Då hade jag haft en... Men drag går att montera på alla (normala) BMW. Tackräcke med. |
|
|
Correction, är E82 jag menar. Visst finns det räcken, men jag tycker att konstruktionen känns lite vansklig för lacken. |
|
|
Varför skulle ett räcke vara vanskligt mot lacken? Jag kör min racer på taket med original räcke och Thule Outrider 561 och det funkar kalas. Man kommer in i bagagen och man slipper damm/sand/grus i kedja och drev. Sedan finns det cykelställ som inte kräver krok men hur de är mot lacken vet jag inte. |
|
|
När jag tittade på konstruktionen av både originalräcke och Thules så tyckte jag att det fanns risk för lackskav från foten. Men det kanske inte är så praktiken? Cykelställ för bakluckemontering är en riktig lack- och gångjärnsdödare, så det tänkte jag skippa=) |
|
|
När jag har skruvat på räcket så ligger den en svarta "foten" några mm över taket/lacken så det ska inte vara någon risk för skav. Misstänkte att bakluckemontering inte är så snällt mot lacken. ;) |
|
| Det går att eftermontera detta på e82. Bmw erbjöd sig göra det på min när jag köpte den. | |
| Enligt BMW så är inte 135:an typgodkänd med drag. Om det finns någon som helst sanning i detta vet jag dock inte, det var trots allt BMW Göteborg som hävdade detta och jag har inte direkt grundmurat förtroende för dom... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.