AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
49.392

Hjälp att välja tjänstebil för Max 7,5 basbelopp.

Sida 4 av 4
Fick också intrycket av att det inte gick att kombinera men jag fick våran ramtal rabatt på bilen plus utrustning, annars tror jag att det är som du är inne på att man får rabatt på extrautrustningen. Rabatten varierar kraftigt, jag fick offerter på allt ifrån ett par procent rabatt upp till 17% dock räknat på allt. På skodan jag beställde fick jag 10% som vi hade genom ramavtal.
Hej, jag rekommenderar Mercedes E 220 Fleet Edition. Precis 7.5 basbelopp.
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Grelle: det är ju bara att läsa vad det står:"Buisness är nettoprissatta modeller och kan inte kombineras med ramavtal eller andra rabatter". Jag vet inte hur man skulle uttryckt sig tydligare, men en del förstår inte ändå?
Givet, beställer man en bil med utrustning för typ 400.000 extra så får man rabatt, men då är det bättre att använda ramavtalsrabatten.
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Vidare, på vanliga prislistan brukar man inte få någon rabatt på paketen ändå. Kanske några kronors avrundning bara.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Det stämmer, i alla fall på BMW får man ingen speciell rabatt på ytterligare utrustning om man köper en nettoprissatt businessmodell.
Jag beställde nyligen en 530d M-sport med nuvarande kampanjen, jag fick då 5000 kr i rabatt på utrustningen eftersom jag är en återkommande kund, men vanligtvis lämnar man inte detta. I mitt fall var det dock inte fråga om mycket utrustning, så jag anser ändå att den totala rabatten blev bra med denna kampanj

BMW CS #5139
Gu
204
Gusvigilante
Audi A6 Avant quattro -16
BMW 320 xdrive M-sport
Var å titta på en C220 fleet edition kombi på hedin bil Borås. Riktigt fin bil och man får in en automat under 7,5 pbb. Dock tycker jag inte att den blir lika snygg utan avantgarde, speciellt kromdetaljen å bakändan.

Kollat lite på audis businesserbjudande oxå. Är mest intresserad av A4 allroad 177hk s-tronic där men den ligger på nesliga 338 tkr. Ynka 5 tkr från 7,5 pbb. Märklig prissättning?
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Gusvigilante,
Var det den vita de har inne nu med kombipaket(dragkrok, tonade rutor, elbaklucka) som du kollade på?
Jag har precis köpt den! Hade också gräns på 7,5 bb men fick igenom denna efter lite förhandling med chefen.. :)
Leverans i veckan som kommer.
Jag ville egentligen ha en BMW 320 men jag gillar att Mercedes kommer med GPS och sensorer även fram på sina Fleetedition.
Sen sitter man väldigt trevligt och ombonat i nya C-klass!
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Grattis Simon76 till en fin bil! Jag hade en C 220 sedan hela förra veckan och det är en grymt fin bil att köra!
Gu
204
Gusvigilante
Audi A6 Avant quattro -16
BMW 320 xdrive M-sport
@simon, grattis till bilen, riktigt fin! Hehe nää det var inte den jag tittade på. Kikade mest allmänt men blev lite störd när jag insåg att kromdetaljerna bara fanns med i avantgarde-versionen och att man var tvungen att lägga extra pengar för att få 17 tum fälgar. Slutade med att jag valde en välutrustad volvo s60 d4 r-design.
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Nu har jag haft min nya C 220 i några dagar och hunnit köra ca 60mil. Måste säga att jag är väldigt nöjd. Den passar mina behov som handen i handsken!
För det första är jag inte så lång i rocken(1,72), så storleksmässigt sitter jag perfekt. Sen kör jag i ganska varierad terräng, mycket motorväg mellan städerna men även mycket stadskörning med många fickparkeringar i rikets större städer, således tycker jag att bilens storlek passar mycket bra. Jag ville ha en bekväm motorvägsbil men som samtidigt ligger bra i kurvorna på småvägar när man vill köra lite mer aktivt(jag bor på landet utanför en mindre ort), nya C-klass är den bästa kompromiss mellan dessa två världar jag hitintills har kört. Sen kan väl alltid motorn vara större, men den känns ändå tillräckligt pigg för att det ska vara roligt att köra(ganska exakt samma prestanda som BMW 320).
Jämfört med BMW 320 så är den kanske lite tråkigare på småvägar men desto skönare på motorväg. Dessutom är inredningen i mitt tycke ljusår snyggare och modernare.
En av de roligaste detaljerna annars tycker jag är ILS(intelligent light system). Jag hade läst om det i reklamen men trodde aldrig att det skulle fungera så smidigt och bra irl. Riktigt fräckt!
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Kul att du är nöjd md C-klass. Jag har kört drygt 10-tusen mil med min (årsmodell 12) och var på god väg att byta till en ny C-klass. Jag kunde dock inte förlika mig med designen som jag tycker har gått till det sämre. Så nu provar jag en 3-serie istället. Hoppas att jag inte får skäl att ångra mig, för Mercan har verkligen överträffat mina förväntningar!
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Tror inte att du ångrar dig, C-klass och 3-serie är nog ganska likvärdiga bilar.
En smaksak vilken man föredrar. C-klass är kanske lite modernare(tills BMW släpper en ny modell) och med lite bättre komfort, 3-serie lite tuffare och körgladare bil.
Verdi
ILS är det motsvarande det BMW har där bilen reglerar ljusbilden automatiskt utifrån omgivningen?

Är i grunden positiv till Mercedes eftersom min far kört Merca sen 1998. Men...

Jag tycker att Mercedes formgivare tar i lite mycket ibland. En Mercedes ska vara lite stel, traditionell och korrekt. Nu försöker de göra den till något den inte är med en massa "fräcka" detaljer som de där runda och markerade luftinblåsen till exempel.

Ny C-klassen är väl ändå ok. Däremot är faceliften på E-klass rätt vulgär. Särskilt det här oskicket med "inbyggda" dubbla avgasrör på bilar med tvivelaktig prestanda. Precis som Volvo R-Design. Blir lite mycket "bling" på nåt sätt.

Jag gillar ju även stjärnan på huven. Ska jag ha en mercedes vill jag ha kylarprydnaden och ingen jäkla avantgarde-grill. :-)
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Verdi: Du ska väl ha SEC huv? :)
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Verdi,
Ja, ILS(intelligent light system) är automatisk reglering av ljusbilden utifrån omgivningen. Får du möte så bländar inte bilen av, i stället flyttar den ljusbilden dit den inte bländar någon. Kör du ikapp en annan bil så delar den upp ljuset runt den framförvarande bilen. Fungerar riktigt bra!
Länk
Th
361
Thomas M
MB GLE 350de Coupe -21
BMW i3 94Ah REX -17
VW CrossCaddy 4M -14
MB Sprinter 311cdi 4x4 -05
Multicar M26 4x4 -96
Instämmer delvis med dig Verdi. Med alla åren i ryggen, 31 =), känner jag också att Mercedes bör ha stjärnan på huven och ej i grillen så länge det inte är en coupé vi talar om. Eller Geländewagen..fast det är kanske undantaget...
Däremot var de runda luftblåsen fräcka redan på W123 från -70talet så de är mer retro än vågat nya.
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Personligen är jag ganska nöjd med att C-klass fleetedition inte har "gubbstjärnan" på huven.
Sen är jag ju bara 29 år också, det har jag varit i snart 10 år.. :)
Bm
15
Bmwz4
BMW Z4-3.0. 2003
BMW 320D. 2015
Hej. Är det någon som har en åsikt om Opel Insignia ? Ser trevlig ut med OPC line paket samt man får en nästan fullutrustad bil för 7.5, bas belopp.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Inget fel på bilen. Däremot på andrahandsvärdet.
Om det inte spelar nån roll i ditt avtal, kör! Alltid kul att testa något annat och du får mycket för pengarna.

-------
//Lövet
ba
79
bakdäcksmissbrukaren
E91 330xd -08
E34 540ia -94
Vad tror expertpanelen om nya Mondeon? Har kikat lite på Mazda 6 men upplever den som allt för bullrig och stötig, har också spanat in E-klass men jag och den lokala Mercahandlaren kan inte riktigt enas om vad en E-klass bör kosta. Kan Fårrden vara det jag söker?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.