|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
thekinglives |
tittade på bilden du bifogade. Är du säker på att det är lacksläpp? Bilden är diffus i min dator så jag ser galet men..... Kan det inte vara intorkat vatten, kalk/smuts som solen stekt på lacken? |
|
Instämmer. Var lacken varm eller rentav i solen ? "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
|
Förstår att det är svårt att se på bilden, förstår att det ser ut som kalk/vattenfläckar och dessutom är lacken full av pollen. Tyvärr är det lacksläpp, man både ser och känner nivåskillnaden där lacken är borta. Lacken var troligen lite varm pga. det fina vädret men inte i direkt solljus. Uppskattar era kommentarer, verkar som samtliga anser att det är inte är ett normalt beteende för en bra lack. Ska försöka be någon lackverkstad eller liknande att titta på den snabbt så jag kan ha ett professionellt utlåtande till försäkringsbolaget så att de inte lika lätt hävdar att jag handlat oförsiktigt etv.. Håll era tummar! |
|
|
Den har förmodligen varit omlackad med dåligt arbete som gör att klarlacken släpper. |
|
| Har aldrig hört talas om liknande... Låter ju helt konstigt... | |
| Även jag blir förvånad.. Jag har tvättat mina bilar med diesel högtryck (Med vett i skallen) i flera år och det har aldrig hänt.. Säger som de föregående, det är något som blivit fel med lackeringen på din bil. | |
|
Har hänt mig precs oxå på min m3a dessvärre :-( var kanonfin innan Blåst bort klarlack på 6 ställen med min vanliga stihl högtrxkstvätt , vanliga "platta " strålen Så jädra tråkigt och Länsförsäkringar tar inte skadan.!!!! Framskärm x2 , a stolpe, baklucka , bakkofångaren etc Pär M |
|
|
Bilder? Som sagt lacken är redan skadad om den lossnar av normal högtryckstvätt. Kan ju även vara resultatet av ett litet stenskott. "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
|
Solklart fel på lacken. Har kört alla mina bilar med hetvattentvätt modell rejäl på typ 50 cm med fullt tryck och ca +70grader C, aldrig några problem. Att inte använda högtryckstvätt är att sabba lacken genom att gnida runt grus på hela bilen. |
|
|
Har oxå kört högtryck på alla bilar jag polerar åt folk och aldrig något problem tidigare, körde även dieselvärmd kärcher i bussgarage förr på bilen och aldrig något problem tidigare, min bil var plastidippad innan och därmed massa kladd i varenda skrymsle och därmed undrar jag om förtunningen i dippen skadat den gamla ev dåligt lackerade klarlacken Skit är de!!! Pär M |
|
|
525t: beklagar, inte kul! Prova och åk förbi en bra lackerare och be de mäta lacktjockleken med ett speciellt instrument de har så får du se. Vet inte vad Plastidipp innehåller men det är nog inte omöjligt, man får studera innehållsförteckningen. Förtunning löser definitivt upp klarlacken så det är nog där man får kika efter orsaken. Kan gå att slipa bort klarlacken på bilen och sedan lägga ny ovanpå om lackeraren är kompetent. Lycka till! Asken |
|
|
Märkligt att det släpper med högtryck. Har kört högtryck på mina bilar - både hemma med Kärchers 5.någonting (övre konsumentklass) och GDS-hall med högre tryck (samma hall som Micke O, antar jag).. Men höll du verkligen munstycket 1,5-2 m från bilen - på det avståndet är min hemmasprutare i klass med en blomflaska som man blöter skjortan inför strykning med. GDSsprutare på 2m avständ är inte högtryck - det är högre tryck i min kommunala kran än högtryck på det avståndet. Mitt munstycke ger platts stråle cirka 1 dm bred vid basen och jag brukar köra på cirka 40-60 cm avstånd från bilen. Det jag lyckats tvätta bort med högtryck är mina egna lackstiftslagningar som strack upp och var högre än lacken men det anser jag vara acceptabelt men dit story låter trist - tycker lackfirman som gjort jobbet borde göra om och rätt. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.