|
|
|
|---|---|
|
Tjenare jag tänkte bygga turbo, har turbo, turbogrenrör, 3"down pipe, de jag kommer behöva ytterligare är IC och btr/chip(fekzen). Dock så vet jag inte hur mycket ladd jag kan ha på original spridare? Har tänkt att börja med 0.4-0.6 iallafall. Vad tror ni? detta kommer bli mitt första turbo bygge någonsin och jag kommer försöka göra de så seriöst som möjligt, men sen är det också min "lekbil" så bryr mig egentligen inte något ifall motorn spikar, då köper jag väl bara ny som är större och tål mer som inte är alu.... Jag kommer göra en "projekt" tråd senare också(ska börja turbokonvertera inom 1-2 månader), ska bara modda avgassystem så de passar när inte turbon sitter för måste besikta den innan. Mitt avgassystem är typ 9 hål i för tillfället.... Länk Länk Länk Länk Länk Inte jag som svetsat så ni behöver inte hugga på det hehe.. han som sålde de hade de på sin 330ci e46. Så hoppas allt passar, även avgasystemet är 330ci men moddat med downpipen då osv. Jag är ny på detta forumet och hoppas jag kan hämta mycket hjälp här! Och jag hoppas det går vägen och jag får köra 5 minuter iallafall när allt är på innan den rasar! hehe. Bygga turbo så släden går som ett spett. | |
| Kan inte hjälpa dig med svar, men är själv intresserad utav detta till vintern, så jag följer och ser vad som skrivs. Lycka till | |
|
Ah de ska bli riktigt roligt! kommer lägga upp bilder hela tiden men de kommer ju vara motgångar också! Tack så mycket! Bygga turbo så släden går som ett spett. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.