|
|
|
|---|---|
|
I normalt tillstånd med AC på och i auto ska ju värmereglaget i mitten stå på tre röda prickar och sköta allt. När jag har så så kommer det endast kyla på vänster sida och jätte varm luft på höger sida. Om jag vrider mitten reglaget till tre blåa så kommer även kall luft från höger sida(men inte lika kallt som vänster) Vad kan vara fel tro? För lite kylvätska i motorn = luft i systemet? Nån ventil som inte öppnar? AC-systemet behövs fyllas på? | |
| Det är nog en ventil som kärvar . | |
| jasså, vilken ventil då? | |
|
Fyll på gas i ACn. Hade samma på min. |
|
|
Kollade trycket på AC:n idag. 2.5bar på lågnivå sidan = borde vara bra med kylmedel. Måste vara nån ventil till som står kontant öppen till kylvattnet till högersidan. Nån som vet hur värmeventilerna fungerar? Länk Är det #6 på denna bild som styr ventilerna in till heatern i kupen? |
|
|
Jepp, det är #6 som styr värmen. Ganska vanligt att dom kärvar. Är två ventiler (en för varje sida) som styrs av två elektromagneter. |
|
|
Hur kollade du trycket på lågtrycks sidan ? 2,5 bar på lågtrycks sidan är för lågt vid stannad motor / tomgång 2,5 bar = -4,4 grader ... du borde ligga på + grader vid tomgång |
|
|
Det var med motorn på tomgång. Arbetstrycket på lågsidan ska väll vara runt 1.5-2.5 bar och runt 12 bar på högtryckssidan? |
|
| Nu är det länge sen jag var på en bmw's ac.... men normalt ligger dem på + grader på tomgång. ...typ 2-5 + | |
|
Jag säger det igen, kolla att du har nog med gas innan du börjar byta ut spjäll och dylikt. Ca -20% gas och du tappar ac kylan. Med vänlig hälsning/Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.