AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.894

Köpa nytt/nya Slutsteg/högtalare vad ska man tänka på?

Tjena!
Har kollat efter tips på denna hemsidan under ett tag nu så tänkte det är dax att själv bli medlem!

Mitt problem lyder:
1. Jag ska byta högtalare till min BMW e90 07a och har lästa varma rekommendationer om
Gladen One Line 201 BMW

2. Jag undrar då om jag behöver köpa ett slutsteg?
Jag antar att jag måste detta (Ska tillägga att jag är 100% borta när det kommer till högtalare och behöver VERKLIGEN inte det värsta som finns bara lite mer kräm än vad där är original!) så kollade därför på Kenwood 4kanals steg.
Jag har läst att iom jag inte har hög/låg signal(?) från stereon så måste jag även ha ett slutsteg som kan känna efter vad det är som behövs? Återigen ber om ursäkt men har uppenbarligen inte så bra koll! ;)
Det står på Slutsteget: Slutsteget har inbyggda delningsfilter och kan även ta signalen från högnivåsidan, detta är perfekt till nyare bilar som inte har lågnivåutgång från stereon. Vilket borde lösa det problemet om jag fattat det hela rätt?

Om Nr.1 och Nr.2 är Check/Check så undrar jag även hur man kopplar in det hela! Någon som har tips eller någon video man kan kolla på så vore jag evigt tacksam!

Tackar!
Mvh Petter!

Visa användare
421
surfjanne
325 Coupé 2007
Kolla med Tonny på Ljudbyggaren. Han kan fixa mosconisteg med installationskit som är perfekt anpassat.

Surf Or Die!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.