AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.767

oklara elfel på våran E61:a

ba
29
ballsam
530d touring -04
är det inte det ena så är det det andra. körde till jobbet här om morgonen och efter nån mil tändes lampan som visar att abs/antisladd var ur funktion, efter 5 sek tändes varning för låg oljenivå och ett öngonblick senare började varvräknaren leva rövare och hoppa hej vilt. tänkte att det är nog bäst att stanna. gjorde så och efter det var motorn som död. fick väcka min stackars far som fick komma till undsättning. bilen fick stå kvar på en parkeringsficka under natten (bad till Gud att nån skulle tända eld på bilen för att slippa re i problemet). dagen efter startar bilen som vanligt. till saken hör att softclosefunktionen och höger backljus inte funkat på ett tag (kabelbrott i gångjärnet). kan det finnas ett samband? ..för mycket felkoder som gör att fordonsdatorn får tuppjuck? nu lyser inga varningslampor om låg oljenivå eller liknande. skitsurt med bilar som strular. man vill ju veta med nån form av säkerhet att man kan ta sig till jobbet på morgonen. nån med liknande problem? Med vänlig hälsning Samuel
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Jag hade en del av dessa fel på min M5a - varvräknare osv. Då var det dräneringen till panoramataket som satts igen vid höger baks hjulhus - detta resulterade i att alla databoxar under bagagegolvet blev dränkta. På nuvarande bil så slutade knapparna till PDC, Stolsvärme höger att fungera - samt att vänster stolsvärme, Antispinn slutade fungera ibland. Detta var även kopplat till det mest pinsamma problemet jag haft - varje gång jag stannade vid ett rödljus inne i Sthlm, så öppnades den elektriska bagageluckan. :-/ Åtgärden för allt detta - var att rengöra ärgade kontakter, inget brott på kablarna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.