AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.404

Värde F11 bensin?

LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Suget har funnits där ett tag på att "komma hem" till BMW igen. För mig är det enbart f11 bensin som gäller och jag tittar på 535 och uppåt. Har dock lite svårt att värdera bilarna då det finns så relativt få ute och jag tycker att dom verkar ligga för högt i pris i förhållande till vad de är värda. Det optimala vore dock att hitta en 2012-2013 med max 5k på mätaren.

Det jag ser som krav är panorama, navi och minst sportstolar. M-sport och komfortstolar är ett plus men inget krav.

Vad tycker ni tex att denna är värd: Länk

Mvh LLoydan

LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Glömde att bluetoth och automat är ett krav också.

Här är en relativt naken f11 med m-sport som dock gått lite för långt, men den tycker jag ändå ligger hyfsat rätt i pris: Länk
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Det skiljer typ 1000mil mellan bilarna.
Tycket inte den silver är speciellt lågt utrustad. Det skiljer rätt mycket i pris.
jo
509
jonte520d
BMW 330e xDrive LCI- 2023

Den vita kommer ju hålla sitt värde bättre, den är ju mycket mer utrustad jämfört med den silvriga.
Vita har ju till exempel adaptive drive,panorama,läder,komfortstolar, integral aktiv styrning,naiv samt heljusassisten mm..

Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Ytterst tveksamt om den vita kommer att hålla sitt värde bättre. Den är 70kkr dyrare idag, det kommer den nog inte vara om 3 år...

Få utrustningsdetaljer håller bra i värde, förutom en som den silvriga har och det är M-paket.

Klart att panorama, navi och komfortstolar är trevligt. Men en vit kombi utan M-paket? 535 eller inte, det är svårt att utstråla mer "maxgräns på 7,5 basbelopp vid personalbilbeställningen" än så..

Basilika
E39 530im
De skiljer fort nästan 70'000kr mellan bilarna och den vita Har bara gått 1000mil mindre. Den silvriga (som ovan nämnde) är ju inte så dålig utrustad. Så, tycker du att det är värd att lägga till de "sista slantara" för de utrustingen, så överväg. Eller vänta tills nästa möjlighet dyker upp =) Lycka till!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Utbudet av de större bensinarna är helt klart begränsat speciellt om man även vill ha M-sportpaketet. Så är det även i Tyskland då jag brukar kolla av läget där med jämna mellanrum.

Är man beredd att lägga lite mer pengar så finns ju denna Länk som är lite speciell...

___
//Ulf
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Hej Ulf!

Har den parkerad i mitt Mobile.de garage. Fantastiskt snygg lack!

Du vet ju att jag tidigare tittat på E61 550 men det blev inget av då. Nu finns det knappt några f11 550 till salu. Finns några riktigt prisvärda f10 dock som den här: Länk

Basilika: Du här rätt, det är bättre att vänta på det man verkligen vill ha, dessutom så vill man ju känna att man gjort en någorlunda bra affär!

Åter till ämnet, jag tror aldrig dom får ut 397.900 för den vita. för 350 skulle den vara intressant, man har ju gratis service ett par år till på den också vilket är värt en slant.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
1000 mil om 3 år när det är dags för dig att sälja är inte värt någonting. I strikt ekonomiska termer än den silvriga självrisken. Men köp bilen du VILL ha. Du kommer tappa enorma mängder pengar på det här köpet hur du än gör. Bättre att vara nöjd under tiden.

Den mattblå kommer vara en pina att sälja sedan. Antalet köpare är mycekt begränsat. Dessutom går det inte att polera sådana lacker ordentligt, bilen riskerar att se ut som skit om några år.
Bättre att foliera eller dippa om man nu vill ha en sådan lack.

-------
//Lövet
Köpte en AH5 ca 1000mil sen 2012a i början på året och gav ca 470 dock rätt unikt utrustad med 300kkr+ i extra utr.
Den är hyfsat snål och har samma klös som min e61 550 tycker jag.

Stor skillnad i byggkvalitet mot min e61 pre lci och är helnöjd, miljövän kan man kalla sig nu också... :)
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Va fan är AH5?
Alpina?
Active hybrid 5
Dvs en bensin 535a i botten.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Hoppsan... är den 550i:n fortfarande till salu som Programmer länkar till? Kollade på den när jag valde färg till min egen. :/

----
BMW CS/SC #6212
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Tillägg: Kollade på nätet, alltså. Jag reste inte dit (men frestad var jag!)

----
BMW CS/SC #6212
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Hyfsad prissänkning på den vita med m-sport men han verkar ha svårt att få den såld ändå! Visar bara hur knepigt det är att värdera bensinare idag!
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Silver menar du väl? 295' måste väl ändå betraktas som ett klipp. Hade ja inte haft min 730d, skulle ja klippa den direkt!
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Marin: Silver var den ju!
Jo, tycker också att den är ett klipp, men vill ingen köpa den så kanske den inte är det.
Bensinare säljer inte sig själva direkt...
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Folk är som får.....följer bara resten. Diesel är bra...men inte till vilket pris som helst. Det ska inte skilja mer än 20-30' mellan diesel och bensin tycker jag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.